juliaalouisee

Alla inlägg under februari 2011

Av juliaalouisee - 9 februari 2011 13:59

  


Snyggaste stövlarna enligt mig. Vad tycker du?   

Vilka är snyggast utav dom på bilden, någon utav De niro bootsen, Parlanti, Sergio Grasso, Tretorn Falsterbo eller Mountain Horse stövlarna? Jag tycker läderstövlarna från De niro är snyggast, fast Millenium Ramses är häftiga dom också...

Av juliaalouisee - 9 februari 2011 09:38

Sitter just nu i skolan med Elin och Nicole, har tråkig datakunskap som man inte förstår någonting av som vanligt. Trög?   


Igår var Mani helt underbar, lyssnade jättebra både i trav och galopp på travbanan. Lugn och fin var han, skönt att jag börjar få lite kläm på honom. Såg en stor räv också, den var faktiskt stor... Ikväll kommer pappa hem från fjällen så då har jag och Elin bestämt oss för att dra in en sväng till ridhuset och rida, får se om det blir lite bommar eller liknande.   


  

Längtar till sommaren när jag ser bilden.


Är det något speciellt ni vill läsa om?


Av juliaalouisee - 8 februari 2011 12:18

"Anna Scarpati ger dig en unik möjlighet till dig som är kvalitet och modemedveten att själv designa din egen utrustning. Anna Scarpati är en Italiensk firma som syr kvalitets produkter på beställning. Vojlockar, luvor, fleece täcken, ull täcken, boxgardiner,groom väskor och mycket, mycket mer, allt kan mixas och matchas i precis de färger som du önskar."
 
Riktigt fina och bra schabrak, dock kanske svåra att få tag i. Ett ställe som dom finns på är i alla fall i en butik i Sundsvall som heter Equeen.
(Bilden är lånad från Google)
  

  

 

 
 
 
 
 

Av juliaalouisee - 7 februari 2011 19:08

  


Mantovanis utrustning som är beställd, sen köper man ju alltid schabrak och träns osv. lite då och då men det här är liksom "bas utrustningen".


Träns: Prestige Cross Bridle

Stigläder: Prestige

Sadel: Prestige Arezzo D

Förbygel: Jacson Flexible

Stigbyglar: Sprenger Bow Balance

Skydd: Prestige Dina Fit

Av juliaalouisee - 7 februari 2011 18:43

Har varit hemma ett tag nu och innan det var jag i stallet. Har haft feber sen i onsdags och känner mig fortfarande lite hängig idag, dock mår jag bättre nu än tidigare. I skolan så började det bli jobbigt och jag kände att febern var på G igen så tog tabletter och åkte hem, bad Jennie rida Mantovani då jag ville vila så att jag orkar rida imorgon. Så det blev ingen ridning för mig idag, men vi myste och det tycker sötnosen om lika mycket 


Får se hur sent jag kommer hem från skolan imorgon så skriver jag vad jag hittar på med Mani då, man kan ju hoppas på att det är lite ljust ute fortfarande men det är ju tveksamt. Hoppas att grejerna som jag beställt kommer snart, vill ha sadeln till Mani så att jag slipper låna Jennies Pessoa, tycker det är skönare att ha egna grejer utifall något går sönder. Min egna Pessoa har ju Sammy så den måste ju Stina ha när hon rider (Sammys fodervärd). Den är ändå för bred för Mani så.


Nu ska jag kika på Halv åtta hos mig med mami, puuuss  

Av juliaalouisee - 3 februari 2011 10:21

   eller       


Vilket är snyggast?   

Av juliaalouisee - 3 februari 2011 09:28

Fick mig tre timmars sömn inatt, jobbigt. Jag var verkligen trött, men kunde inte sova. Hostade gjorde jag också... Hoppas på att må bättre imorgon då jag inte vill missa praktiken.

Har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska göra med Mani idag, det får bero på vädret. Skulle vara skönt att åka in till ridhuset, men det är väl upptaget antar jag. Hoppas på att Hannah kan hjälpa mig beställa hem lite grejer imorgon till Mani, kanske kommer upp bilder imorgon om det blir något beställt  


  



Av juliaalouisee - 2 februari 2011 22:50

Det var nog allt som jag hade att komma med idag. Nu ska det bli skönt att sova, sjuker som jag är... Hoppas att man slipper hosta sönder hela natten. Imorgon blir det nog en tur på Mani, det är så halt ute så vi får se vad vi kan åstakomma. Idag blev det en skritt tur på 40 min runt travbanan, flyttade honom för skänkeln och försökte få honom att göra halt enbart för sätet och en liiiiten förhållning - gick bättre än förväntat då han absolut inte vill stå stilla. Han har nog ganska mycket överskottsenergi kan jag tänka mig! Men det var mysigt att lunka runt i mörkret i alla fall  

Presentation


Hej! Julia heter jag och det här är min blogg, här kan du så småningom läsa om mig och allt som händer runtomkring mig.

Jag går på Real gymnasiet i Gävle, där jag pluggar häst. Jag är 17 år och har två hästar.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken hjälm skulle du välja om du fick den gratis?
 GPA Speed air Evolution
 Charles Owen Wellington Classic
 GPA First Lady
 Charles Owen Ayr8

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards