juliaalouisee

Alla inlägg under november 2011

Av juliaalouisee - 30 november 2011 18:25

Blev en jättefin tröja från HM idag + en ny BH. Slänger även upp en bild på min nya skinnjacka! 




       



Av juliaalouisee - 30 november 2011 09:54

 


 

Av juliaalouisee - 30 november 2011 09:49

Dagens mys outfit i skolan! Kl väst, Kl Landon fleecetröja och mjukisbyxor.


  


 



Av juliaalouisee - 30 november 2011 09:13

Sjukling idag, så roligt är det ju inte. Sovit ungefär en timme inatt, inte så roligt det heller... Åkte till skolan med sju tåget för att göra ett prov, min enda lektion idag börjar klockan kvart över tolv, inte så roligt   Haha, aja mitt liv suger idag. Så jäkla trött och sjuk så att jag bara vill hem och sova... Hannah ska i alla fall rida Mani idag så att jag kan vila upp mig så att jag blir frisk. Så det var ju snällt!


Sitter just nu i skolan och bloggar och gör ingenting, orkar inte plugga heller så får väl dryga ut timmarna vid datorn eller gå ner en sväng på stan. Shoppingsugen, eller ja, inte min kropp då den bara vill gå och lägga sig och dö någonstans men det kliar i fingrarna efter att shoppa! Haha.


Igår blev det dock lite shopping så lite utav suget har jag gjort av med i alla fall!! Var hos tandläkaren i Gävle igår då vi skulle kolla upp mina porslinständer (lång historia, dragit 16 tänder, haft tandställning, kapat av två tänder och fått halva i porslin då mina tänder växer bakåt... bla bla bla) och det såg jättefint och bra ut som tur var!


Passade då på att gå på Hööks i Valbo, köpte äntligen ett set med de omtalade Magic brush borstarna! Har velat prova de jättelänge, synd bara att de inte fanns kvar i den rosa/lila färgen, men det var ju bara en kort period. I alla fall så fungerade de faktiskt, Manis päls blev jättefin och utan stöv och annan smuts som är svår att få bort annars.


Köpte även ett nytt Nova bett då Sammy fick med mitt gamla, så tänkte prova det på Mani men han kanske inte alls funkar på det men det får vi se.


 

 



Av juliaalouisee - 27 november 2011 16:20

Söndagar är riktiga segdagar! Idag har det späregnat hela dagen men hann ut en sväng med Jennie och Alfons när det duggade ett tag så vi blev inte så blöta. Vi skrittade ut en sväng, skönt när man är seg. Haha.


Just nu väntar jag på att David ska komma hem så att vi får äta, sen blir det mys och kika på Beck på TV! Imorgon blir det nog en sväng på travbanan om det inte är för hårt.


Får bli en bild på min saknade goponny.


 


 

Av juliaalouisee - 27 november 2011 16:15

Funderar starkt på att köpa en ny vinterjacka, har funderat på en Canada Goose men jag är inte säker på att jag vill lägga ut 7000 kr... Annars så får det bli en Svea jacka, riktigt snygg den också. Är nästan mer sugen på en sån, och priset är riktigt bra. Den ligger på 3000 kr, och det är den värd. Supersnygg!


En marinblå blir det i så fall!


 


 

Av juliaalouisee - 26 november 2011 20:01

Hade en jätte trevlig dag igår med Elin på globen! Vi shoppade hela dagen fram tills kvällshowen, blev mycket fint för oss båda. Tyckte faktiskt att utbudet detta år var sämre än andra år, men såklart hittade jag mycket ändå!  


De hade väldigt mycket bra erbjudanden och rabatter iår så det var ju ett stort plus. Tror jag fick rabatt på nästan allt jag köpte, fick ganska mycket grejer billigare när jag handlade fler grejer på samma ställe!  




Som varje år var det sjukt mycket folk men som mest i pauserna då. Elin och jag fastnade lite då och då mellan alla kläder för det var så proppat! Haha...








Här kommer lite shopping bilder!
               

   



Av juliaalouisee - 24 november 2011 20:50

Idag fick vi hjälpa till på löshoppning på ridningen. Det var fyra hästar som löshoppades, sen när vi var klara så fick vi sluta tidigare. 


Härligt var det då jag kom hem tidigare och red när det inte hade hunnit blivit kolsvart och stenhårt i backen. Dock så hann jag rida ungefär en halvtimme innan det började bli hårt i backen men hann i alla fall jobba igenom honom i trav och galopp så skrittade länge efter och då gör det inget om det blir hårt.


Han kändes lydig och fin idag, lyssnade bra även om han drog på. Jobbade med galoppfattningar från halt och sen galoppfattningar i backe, avslutade genom att trava honom lång och låg. Sen skritta av länge som jag sa. 


Imorgon är det shopping som gäller! WIHO. Ska bli jätteroligt, alltid lika roligt att åka till globen varje år   




   

Presentation


Hej! Julia heter jag och det här är min blogg, här kan du så småningom läsa om mig och allt som händer runtomkring mig.

Jag går på Real gymnasiet i Gävle, där jag pluggar häst. Jag är 17 år och har två hästar.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken hjälm skulle du välja om du fick den gratis?
 GPA Speed air Evolution
 Charles Owen Wellington Classic
 GPA First Lady
 Charles Owen Ayr8

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards