juliaalouisee

Alla inlägg den 1 november 2011

Av juliaalouisee - 1 november 2011 20:41

Idag var det dressyr som stod på schemat. Gick jättebra, Mani kändes jättefin och min tränare var jättenöjd med honom, och mig idag. Jobbade mycket med ökad galopp idag, först tog han inte skänkeln så bra utan ökade bara så mycket som han ville. Då tröck jag till honom en gång och jäklar vad han satte sig på bakdelen och galopperade stort. Hade fullt sjå att hänga med, han fick sån enorm galopp. Jätteroligt! Traven var även den superfin idag, riktigt luftig. 


Jag hade tänkt vänta med att raka Mani då han har gått ner mycket i vikt, som han har väldigt lätt för att göra, och för att han inte ska se ännu smalare ut så har jag väntat med rakningen. Dock börjar det nästan bli jobbigt för honom nu, han var dyngsur efter dagens träning, dessutom när vi har så varmt ridhus så blir det ju inte bättre. 


Han har ju gått upp en del i alla fall, så det är bara att kämpa på så ser han nog fin ut i kroppen igen. Får se om jag rakar honom någon dag eller hur det blir... Smal och så kommer han ju alltid att vara då han är smäcker, men lite mer hull kan han allt ha lillbubben.


älskar dig världens finaste

 

 



Av juliaalouisee - 1 november 2011 13:05

Åh, kikat på massa gamla bilder. Saknar   


Haha, fler än en gång så ville inte klippmaskinen slutföra sitt arbete.

Jättefint med en halvrakad häst. 
 




Strömsholm, Carbello och Sammy.
 
 
 

Jag och Myszka, Singer i bakgrunden.


 



Träning med Samson.

 



Första gången jag såg Sammy, annonsbilden.

 



 

Av juliaalouisee - 1 november 2011 12:41

Här kommer en liten del av det som jag shoppat på sistonde!   


Igår blev det en klädställning på Ikea, lite ny kläder. Kanske tar bilder på kläderna någon dag, blev i alla fall en rutig skjorta, en vit blus, en oversize "kort tröja", poncho x 2, leggings, GG ridstrumpor med mera...


 





Supersöta skor från HM.


 






Oversize tröjan.




 
 

Presentation


Hej! Julia heter jag och det här är min blogg, här kan du så småningom läsa om mig och allt som händer runtomkring mig.

Jag går på Real gymnasiet i Gävle, där jag pluggar häst. Jag är 17 år och har två hästar.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken hjälm skulle du välja om du fick den gratis?
 GPA Speed air Evolution
 Charles Owen Wellington Classic
 GPA First Lady
 Charles Owen Ayr8

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards