juliaalouisee

Alla inlägg den 2 november 2011

Av juliaalouisee - 2 november 2011 13:37

Jag är ju som ni kanske redan förstått Julia,   jag är 17 år och fyller 18 år den 25 februari. Wiho! Bor hemma i Söderhamn med min mamma, pappa och våran hund Bertil som är en liten bichon havanais. Till vardags är jag i stallet, eller så är jag med min pojkvän David eller mina vänner. David och jag har varit tillsammans i tre och ett halvt år ♥ 


Jag går på Realgymnasiet, hästhållning då. Pendlar till Gävle från Söderhamn varje dag, men jag tycker det går ganska bra. Visst är det tjatigt ibland, men det får man leva med. Vi har ju bara två riktiga skoldagar, sen tre dagar med hästar och det är ju jätteroligt men lat som man är så hamnar man ju lite efter i skolarbetet ibland. Har egentligen lätt för mig men orkar inte bry mig liksom, tyvärr. 


Jag har alltid älskat att skriva, skrev väldigt mycket som liten med skriver även nu när tiden finns till. Skriver då oftast noveller, då jag gillar att skriva om känslor och så. Jag har fått mycket peppning av en svenska lärare på skolan som läser mina noveller, hon säger att jag måste fortsätta skriva och att jag inte får lägga av då hon inte vill att mitt skrivande ska gå förlorat. Så lite roligt är det ju att ha ett "litet" fan. Haha. Lite pinsamt var det när hon började läsa upp en utav mina noveller för alla lärare på skolan.   


Rita och måla har jag också alltid gjort, började när jag var runt två år. Ritade jämt och ständigt, skickade in till tidningen och så, så tillslut fick jag vara med i tidningen med mina bilder i ett mittuppslag eller vad det heter. Gick ut med MVG i bild i nian, men nu ritar jag aldrig så nu känns det som att jag inte ens kan få till en streckgubbe...


Sen så har vi ju mitt hästintresse som kom på senare år, var väl runt fem/sex år när jag började tycka om hästar. Började pyssla lite smått och sen rida, sen blev intresset starkare med åren och sen fick man egen häst och så vidare. Första hästen var då Myszka, ett yngre sto som jag inte hade så länge då hon blev farlig för mig och min omgivning då hon var väldigt speciell. Fick in fyra stycken på sjukhus till exempel... Efter Myszka köpte vi Sammy, och sen den 21 januari 2011 köpte vi Mantovani ♥


Så ja, det var väl en liten presentation om mig! 


 





 


Av juliaalouisee - 2 november 2011 11:28

Dom dagar man inte har något alls att skriva om kanske man kan ta utifrån den här listan och skriva? Snodde den av Emilia     


Dag 1 - Presentera mej själv
Dag 2- Varför börja du blogga?
Dag 3 - Meningen bakom mitt bloggnamn
Dag 4 - Mina föräldrar
Dag 5 - Mina syskon
Dag 6 - Ett nytaget foto på dig själv och 15 intressanta fakta om dig själv
Dag 7 - Vad är kärlek?
Dag 8 - Min dag
Dag 9 - Min bästa vän
Dag 10 – Något som gjort dig stolt de senaste dagarna
Dag 11 - Dagens klädsel
Dag 12 - Min tro
Dag 13 - Det här åt jag igår
Dag 14 - Den här veckan
Dag 15 – En bild på något eller någon som har stor inverkan på dig
Dag 16 - Mitt favoritminne
Dag 17 – En dålig vana du har
Dag 18 - Min favoritfödelsedag
Dag 19 - Detta ångrar jag
Dag 20 – Din favoritidol och varför
Dag 21 - Den här månaden
Dag 22 – Låtar du lyssnar på när du är glad, ledsen, uttråkad, uppspelt och arg
Dag 23 - Ett ögonblick
Dag 24 – Ett foto på en plats du varit på
Dag 25 - Det här får mig att må bättre
Dag 26 - Det här får mig att gråta
Dag 27 - En första
Dag 28 - Mina rädslor
Dag 29 - Min favoritplats
Dag 30 - Det här saknar jag
Dag 31 - Mina ambitioner
Dag 32 – Ett foto på dig och din familj
Dag 33 – Vem skulle du vilja byta liv med för en dag och varför?
Dag 34 – Planer/drömmar/mål du har
Dag 35 – Smeknamn du har och varför
Dag 36 - Det här upprör mig
Dag 37 – Vem vill du dela ditt liv med eller ser en framtid med?
Dag 38 – Ett foto på något som gör dig lycklig
Dag 39 – Vad gör dig unik och annorlunda än alla andra?
Dag 40 – Vad har du sug efter?
Dag 41 – Ett brev till dina föräldrar
Dag 42 – Din favorittid på året?
Dag 43 – Ditt favoritplagg?
Dag 44 – Ett foto på dig från förra året och ett från nu. Hur har du förändrats?
Dag 45 - Ett sista ögonblick
Dag 2- Varför börja du blogga?
Dag 3 - Meningen bakom mitt bloggnamn
Dag 4 - Mina föräldrar
Dag 5 - Mina syskon
Dag 6 - Ett nytaget foto på dig själv och 15 intressanta fakta om dig själv
Dag 7 - Vad är kärlek?
Dag 8 - Min dag
Dag 9 - Min bästa vän
Dag 10 – Något som gjort dig stolt de senaste dagarna
Dag 11 - Dagens klädsel
Dag 12 - Min tro
Dag 13 - Det här åt jag igår
Dag 14 - Den här veckan
Dag 15 – En bild på något eller någon som har stor inverkan på dig
Dag 16 - Mitt favoritminne
Dag 17 – En dålig vana du har
Dag 18 - Min favoritfödelsedag
Dag 19 - Detta ångrar jag
Dag 20 – Din favoritidol och varför
Dag 21 - Den här månaden
Dag 22 – Låtar du lyssnar på när du är glad, ledsen, uttråkad, uppspelt och arg
Dag 23 - Ett ögonblick
Dag 24 – Ett foto på en plats du varit på
Dag 25 - Det här får mig att må bättre
Dag 26 - Det här får mig att gråta
Dag 27 - En första
Dag 28 - Mina rädslor
Dag 29 - Min favoritplats
Dag 30 - Det här saknar jag
Dag 31 - Mina ambitioner
Dag 32 – Ett foto på dig och din familj
Dag 33 – Vem skulle du vilja byta liv med för en dag och varför?
Dag 34 – Planer/drömmar/mål du har
Dag 35 – Smeknamn du har och varför
Dag 36 - Det här upprör mig
Dag 37 – Vem vill du dela ditt liv med eller ser en framtid med?
Dag 38 – Ett foto på något som gör dig lycklig
Dag 39 – Vad gör dig unik och annorlunda än alla andra?
Dag 40 – Vad har du sug efter?
Dag 41 – Ett brev till dina föräldrar
Dag 42 – Din favorittid på året?
Dag 43 – Ditt favoritplagg?
Dag 44 – Ett foto på dig från förra året och ett från nu. Hur har du förändrats?
Dag 45 - Ett sista ögonblick


 

Av juliaalouisee - 2 november 2011 11:01

Nu bär det av till stallet för en tur på Mani. Var upp tidigt imorse och var in till stan för att köra lite på bilskolan, första övningskörnings lektionen idag. Gick faktiskt över förväntan, haha   Ovant att köra en större bil dock, så nu ska jag bara köra Audin hemma. Annars kör jag i min lilla suzuki, men läraren sa att det var bättre om jag körde en större bil så då skojade jag och sa att jag kanske skulle börja övningsköra i Porschen. 


Haha, det skulle nog inte sluta bra för när man gasar i den så sticker den iväg som fan sen att den är enorm är ju en annan femma. Håller mig nog ett tag innan jag ger mig på så stora bilar, Audin och lilla blå räcker gott och väl  



Lilla blå
 

 


Porsche Cayenne



Den här bilen hade vi hemma ett tag och provade som hästbil, hoppas vi köper en sån i framtiden då den var jätteskön att åka i och sen bra att dra hästtransporten med och så var den rymlig. Superbra hästbil!


    


 

Presentation


Hej! Julia heter jag och det här är min blogg, här kan du så småningom läsa om mig och allt som händer runtomkring mig.

Jag går på Real gymnasiet i Gävle, där jag pluggar häst. Jag är 17 år och har två hästar.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken hjälm skulle du välja om du fick den gratis?
 GPA Speed air Evolution
 Charles Owen Wellington Classic
 GPA First Lady
 Charles Owen Ayr8

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards