juliaalouisee

Alla inlägg under juni 2011

Av juliaalouisee - 19 juni 2011 18:12

  

Dig kan jag lita på i alla lägen, det känns som att jag inte kunnat hitta någon bättre. Jag älskar dig Mantovani   


 

Av juliaalouisee - 19 juni 2011 16:04

Mani skötte sig jättebra idag, lugn och fokuserad! Låg på första plats men det slutade med en femteplats tills sist då Hannah fortfarande rider väldigt lugnt på honom så att han inte ska bli osäker. Han blir ju mer och mer kräsen med hennes ridning, men på tävling ställer han upp på de mesta! Nu när han kan komma runt banan i ett lugnt tempo så kan vi gå vidare, nu när han lyssnar så bra. Nu är jag på kalas så måste vara lite social so see you later...


  


 

Av juliaalouisee - 18 juni 2011 21:15

   Imorgon blir det upp tidigt för att släppa ut pållarna, mocka och sen fixa hästen och knoppa. Hoppas på att lillbubben min sköter sig som han brukar!

 

Av juliaalouisee - 18 juni 2011 20:25

Nu är jag här igen, det var ett tag sen sist men jag har känt att jag inte haft så mycket att skriva om även om det hänt lite smått och gott.


Senaste inlägget så skulle jag ha varit och tränat, men tyvärr så hade Mantovanis sår som han fått dagen innan gått upp mer och var väldigt rinnigt och så var han tjock i bakbenet så jag hoppade över träningen och skrittade och travade lite hemma i stället för att se om han markerad eller något.


Han hade varken ont eller var halt så jag har tvättat och lindat om det varje dag och nu luftar jag det och smörjer med sodacream eller helosan så att såret ska hålla sig mjukt. Så den här veckan har jag ridit hemma med Elin, det har regnat nästan varje dag men vi har försökt vara ute så länge som möjligt med hästarna ändå då dom behöver springa av sig.


Igår hoppade Hannah honom då han ska tävla imorgon, han visade ingenting och såret läker så gott det går men han har inte ont alls så han ska få starta 110 hemma imorgon då det gick bra att hoppa igår. Så vi hoppas på det bästa imorgon, det är så lämpligt när klubben anordnar tävling då det bara är typ 10 min dit!   


 


 



Av juliaalouisee - 9 juni 2011 18:00

Just nu sitter jag nog på hästen och tränar! Skriver eventuellt senare hur det gick, förhoppningsvis bra!    


 

 

Av juliaalouisee - 9 juni 2011 11:45

Ja, igår hittade jag ingen tid för att blogga... Så jag får väl berätta nu vad jag hade för mig igår.


Vaknade upp med David men han skulle iväg till skolan så efter ett tag så åkte han och då sov jag en stund till. Jag har ju sommarlov jag, hihi! Gick väl upp runt tio tiden och skickade iväg ett sms till Jennie och frågade om hon kunde fixa mitt hår och det kunde hon!


Åkte dit så fort jag kunde och så gjorde hon nya blonda slingor på mig och dom tog jättebra, senast när jag gjorde hos frisör satt jag över fem timmar och nu satt jag max 20 min! Mirakelkur?


Efter det drog vi ner på stan en sväng och kikade lite, Jennie köpte ett par skor. Jag hittade ett par söta jag också, men hade inte nå pengar på mig. Efter det drog vi hem till Jennie igen och åt sen åkte vi iväg en sväng och sen åkte vi till stallet runt sex tiden. Jennie red Hassan direkt sen red hon Alfons med mig.


Mani hade tidigare på dan sprungit igenom tråden (igen....). Sen sa Hannah att alla hästarna hade varit knäppa hela dagen, och både Mani och Alfons var spända när vi red och Bambie var helt tokig i hagen och rejsade fram och tillbaka och det belv ju inte våra hästar lugnare av sen när Hannah skulle börja ta in sina hästar så slet sig Lacki och sprang in i stallet i världens fart... Ja, det var ingen bra dag igår, började även regna när vi red. Haha...   

 

Av juliaalouisee - 9 juni 2011 11:39

  

Två nya killar i stallet! Pegasus ska ridas in och Kaiser har precis börjat hoppats. Pegasus är så jäkla söt, eller hur!?   


 

Av juliaalouisee - 9 juni 2011 11:33

När jag var och shoppade med mami så fick jag med mig 2 par klänningar, ett swarovski pannband till Mani, två par stumpbyxor + ett par leggings och en over size tröja.


  

Hemskt dålig bild dock! *klicka* 1: HM - 149:- 2: BIKBOK - 249:- 3: GINA

TRICOT: 199:-

 

 

Presentation


Hej! Julia heter jag och det här är min blogg, här kan du så småningom läsa om mig och allt som händer runtomkring mig.

Jag går på Real gymnasiet i Gävle, där jag pluggar häst. Jag är 17 år och har två hästar.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken hjälm skulle du välja om du fick den gratis?
 GPA Speed air Evolution
 Charles Owen Wellington Classic
 GPA First Lady
 Charles Owen Ayr8

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards