juliaalouisee

Alla inlägg under mars 2011

Av juliaalouisee - 31 mars 2011 11:44

Lite bilder på Mantovani & Hannah


  

 

    

Av juliaalouisee - 30 mars 2011 21:54

Första träningen hemma idag i paddocken, riktigt skönt ute var det. Det var jag, Jennie och Elin som tränade. Mani var inte ett dugg stark idag, han kändes fin och var inte så springig. Vi jobbade med cavaletti, galopp över två bockar och en studs. Det var en bra och rolig träning :) jag måste bara jobba lite på min balans och sen att försöka slappna av och inte spänna mig för då tappar jag balansen då jag inte kommer ner och tillbaka i sadeln och då börjar Mani studsa lite, hihi :) men det var jättebra övningar och det var roligt! Nu ska jag och älskling sova om en stund, god natt!

Av juliaalouisee - 29 mars 2011 10:09

Mamma ringde nyss, fick klipptid idag. Gaaaah, läskigt. Jag klipper mig aldrig, och när jag gör det så får frisören inte ta mer än en cm, haha. Men idag ryker det! Det är så tunt nu så det är lika bra.

 




Av juliaalouisee - 29 mars 2011 09:59

  

249 kr för den här snyggingen från Nelly. Gillade den högra mest!

Av juliaalouisee - 29 mars 2011 08:20

http://www.youtube.com/watch?v=OO3NO29L50U&feature=related

Jag har aldrig sett eller hört talas om det där, kolla vet ja! Riktigt häftigt.   

Av juliaalouisee - 28 mars 2011 21:11

Dagens ridpass började på ridbanan. Körde skritt, trav och galopp och jobbade mycket med övergångar och skänkelvikning. Han lyssnade rätt bra idag, dock lite jobbig i munnen. Han ville inte riktigt ta stöd på bettet, men det blev bättre mot slutet. När jag tyckte att han gick bra och när jag kände att vi hade fått ut något utav passet red vi ut en sväng.    Han försökte slinka hemåt några gånger, och låtsades bli rädd för en brevlåda och jag vet att han skiter i allt sånt där i vanliga fall så jag bara drev på och red vidare. Det var ett tag sen vi var ute på en tur själva utan sällskap så han ville väl testa lite, men det får han väl göra så länge han inte gör något dumt. Jag bara låtsas som ingenting och rider på.


Vi var ute lite mer än en timme, sen gick vi in och så fick han kvällsmaten. Vi gosade ju ett tag också såklart, det hör till våra vardagliga rutiner tycker Mani. Han är så go.   


   

Han har fått sån äcklig och tjock päls, usch! Det måste fixas.
Lilla björne!

Av juliaalouisee - 28 mars 2011 21:05

 

Hur snyggt är det inte?! *klickbar*

Av juliaalouisee - 27 mars 2011 20:17


  Idag när David skjutsade mig till stallet såg jag att det stod hinder framme på ridbanan. Äntligen är den nästan helt framtinad, och underlaget är super! Den är lite hård längst ner i hörnet, men där rider man ändå inte. Gud vad skönt, nu kan jag hoppträna hemma i stället för att åka in till ridhuset.


Idag hoppade Hannah min häst lite grann, det tyckte han var roligt.    Hon ska kanske tävla honom i april så hon måste lära känna honom lite innan. Fjärde gången hon red honom idag och hon sa att han kändes fin. Hon tyckte att jag hade gjort ett bra jobb med dressyrarbetet då han blir mer och mer okomplicerad varje gång, och lättare att rida fram till hindrena + att han är mycket mer positiv till att jobba HELA tiden. Han går att kontrollera jättebra nu på tredelat och han springer inte alls lika mycket. Härligt!


HAHA, Hassan som är 23 år blir ju ALDRIG gammal han. Jennie skulle galoppera över en bom idag på ridbanan och det tyckte Hassan var skit roligt så han bockade av Jennie två gånger på några minuter. Han är väl för söt.


Slänger upp en liten film.

 

Presentation


Hej! Julia heter jag och det här är min blogg, här kan du så småningom läsa om mig och allt som händer runtomkring mig.

Jag går på Real gymnasiet i Gävle, där jag pluggar häst. Jag är 17 år och har två hästar.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken hjälm skulle du välja om du fick den gratis?
 GPA Speed air Evolution
 Charles Owen Wellington Classic
 GPA First Lady
 Charles Owen Ayr8

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards