juliaalouisee

Alla inlägg den 9 mars 2011

Av juliaalouisee - 9 mars 2011 15:06

Skulle det vara roligt om jag skulle ha en tävling i bloggen där man kan vinna något? Kanske smycken, hästgrejer eller något sånt? Kom med förslag och om hur tävlingen skulle kunna gå till så får vi se om det kommer upp någon. Kommentera om förslag nu då! 

 

  

Av juliaalouisee - 9 mars 2011 14:32

Sorry för dålig uppdatering!

 

Igår så drog jag och Elin till Ryttarstugan i Gävle.  Dyon chapsen som jag beställde den 10 februari från Sporren i Uppsala har inte kommit ännu, så då köpte jag dom igår på Ryttis i stället. Senare på kvällen var det dressyrträning för Camilla, hästen min jobbade på ganska bra dock mot slutet var han redigt less.


Vi började med att kolla av start och stopp, gjorde halt vid de svarta bokstäverna i ridhuset enbart för säte och försökte att bara vara stadig i handen. Efter det gjorde vi tempoväxlingar, fungerade bra båda att korta och länga. Gick upp i trav och gjorde tempoväxlingar även där, funkade ganska okej dock var han springig och stark som satan igår. Blev något hängig i handen och dragig. Skrittade igen och jobbade med att flytta ut bakdelen, sen jobbade vi på framdelsvändningar.


Efter det försökte vi oss på nedsittning i trav och flytta även där, skump skump säger jag bara. Nejdå, det gick faktiskt ganska bra. Sen gick vi ner till skritt igen, jobbade med att ställa honom inåt och flytta ut baken igen och då red jag utan stigbyglar och kom verkligen åt honom och då blev han ganska så less. Han flög runt och blev riktigt överkänslig och jag fick nästan inte nudda honom med skänkel.


Han kastade med huvudet och vägrade gå fram och då när jag tröck på honom ville han bara resa sig. Han blev riktigt frustrerad och började framslå lite och kraffsa i marken, även fast jag bara bad honom skritta på en volt på kort tygel. Knäppis. Passade säkert på att testa mina gränser lite samtidigt också, slipper hästar göra något så brukar dom ju oftast låta bli.  Jag gjorde det vi skulle göra, och så att jag vann över honom och sen när han var lugn och gjorde det jag bad honom så fick han bli riktigt låg i formen och sen släppte jag efter på tygeln mer och mer tills han fick gå i friskritt. Sen var han svettig och nöjd, haha. Vi galopperade inte ens för det hann vi inte då han härjade så mycket.


Ojdå, långt och tråkigt inlägg dock var det vad jag hade att erbjuda från gårdagen!   

Presentation


Hej! Julia heter jag och det här är min blogg, här kan du så småningom läsa om mig och allt som händer runtomkring mig.

Jag går på Real gymnasiet i Gävle, där jag pluggar häst. Jag är 17 år och har två hästar.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken hjälm skulle du välja om du fick den gratis?
 GPA Speed air Evolution
 Charles Owen Wellington Classic
 GPA First Lady
 Charles Owen Ayr8

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards