juliaalouisee

Alla inlägg den 4 mars 2011

Av juliaalouisee - 4 mars 2011 20:20

Den här outfiten kanske man ska satsa på att träna i?   Eller det blir kanske för mycket brunt? Brunt och guld är läckert tillsammans i alla fall.



Behöver Kingsland tröjan, handskarna och pannbandet för att fullborda outfiten   

Av juliaalouisee - 4 mars 2011 19:23

Idag var killen min väldigt spänd och dryg, och det blåste som bara den så jag förstår ju varför. Han hoppade och skuttade lite hit och dit och höll på men jag bara drev på och låtsades som ingenting och då gav han ju upp. I trav och galopp var det inga problem, då har han annat att tänka på. Tror även att han har börjat testa mig lite smått, han krånglade lite när jag skulle lasta i tisdags också. Det kanske tog max två minuter att få in honom men ändå, han trotsar lite men han är ju inte särskilt svårövertalad om man säger så. Det är ju självklart att han testar lite, det gör ju alla i början! Jag gör heller ingen stor grej utav det hela utan bara väntar ut honom eller liknande i stället för att börja dampa på honom för då vinner hästen enligt mig, då har han fått mig att känna mig svagare eller hur man ska förklara 


Om hästen börjar dumma sig riktigt mycket ska man såklart sätta emot, så att inte hästen känner att den har övertaget men jag kör på att bara "försöka igen" eller "rida vidare" så långt som det går så att hästen märker att det till exempel inte är någon fara eller att den inte vinner något på att göra på ett visst sätt.


Av juliaalouisee - 4 mars 2011 19:12

Här kommer bilder på grejerna från dagens shopping!        

Två par JW byxor, ett par svarta och ett par bruna men dom red jag i så har inget kort på dom för att jag fortfarande har dom på mig. Tycker om mina marinblåa så mycket så fick bli två till, prisvärda är dom ju också!

Bruna dressyrskydd och ett finfint schabrak som Mani blev jättesnygg i.




Av juliaalouisee - 4 mars 2011 14:42

Nu sitter vi i bilen på väg hemåt, hittat lite smått och gott! Blev 5 grejer, någon som kan gissa vad? :) nöjd med det som fick följa med hem! Kikade på superfina schabrak och bling bling pannband, men det tar jag en annan dag. Blir ju kalas för mig på lördag med släkten så hoppas att man får lite pengar då. Den som gissar rätt på tre av grejerna får en länkning så om du slänger iväg en kommentar glöm inte att skriva namnet på din blogg! Gissa!Uppdaterar mer senare!

Av juliaalouisee - 4 mars 2011 08:57

Nu har jag mockat och fixat i stallet och handlat lite frukost, så snart drar vi iväg. Hoppas på att ha lite pengar kvar på kortet utifall jag hittar något i Sundsvall, borde ju inte vara något problem ;) skönt väder idag också, nu känns det bättre att gå upp på morgon och man blir mer positiv ju varmare och ljusare det blir, i alla fall jag! Älskar när det börjar gå mot vår, hoppas det håller i sig. Nu ska jag fixa lite till så uppdaterar jag mer senare!

Presentation


Hej! Julia heter jag och det här är min blogg, här kan du så småningom läsa om mig och allt som händer runtomkring mig.

Jag går på Real gymnasiet i Gävle, där jag pluggar häst. Jag är 17 år och har två hästar.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken hjälm skulle du välja om du fick den gratis?
 GPA Speed air Evolution
 Charles Owen Wellington Classic
 GPA First Lady
 Charles Owen Ayr8

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards