juliaalouisee

Alla inlägg den 12 mars 2011

Av juliaalouisee - 12 mars 2011 19:22

Åh, jag orkar verkligen inte! Håller på att städar rummet för fulla muggar, men jag är helt slut efter den här dagen och jag hatar verkligen att städa. Känner mig hemskt emo just nu... Haha. Orkar inte...  


Nu fungerar i alla fall internet som det ska, så nu kan jag slänga in något inlägg. Idag blev det som sagt dressyr träning med Mantovani, och han skötte sig väl ganska bra. Han var väldigt stark idag, bara låg på och kändes som en "vägg" när jag försökte få igenom förhållningar och liknande.


Släppte stundvis, ju varmare han blev. Jobbade mest på volt, mycket galopp. Idag red jag honom på ett vanligt tredelat och jag är nog inte redo för det ännu, han går så mycket bättre på Pessoa magic. Det är det bästa bett jag vet, så kommer nog att rida på det framöver också tills jag har fått tag på honom riktigt och när han lyssnar super bra. Visst, Pessoa bettet är ju också ett tredelat men med "magic" effekten så fungerar det så bra när han bara springer. Hanna, som jag tränade för idag sa även idag att allt kommer bli bättre bara han får lite mer "dressyr muskler" så att han orkar hela vägen. Han är ju stor, och då blir det lite jobbigare.


Han blev finare mot slutet av träningen, och var svettig och nöjd när vi slutade. Imorgon hoppas jag att vi kan köra lite bommar och så, då blir han glad. Han orkar ju mycket mer när det ligger bommar framme eller om det står ett hinder någonstans    Huvudsaken är känslan jag alltid har när jag sitter av. Jag hittar alltid något positivt med dagens pass, sen är jag så lycklig att han är min. Min lilla gris gör mig så glad   

Presentation


Hej! Julia heter jag och det här är min blogg, här kan du så småningom läsa om mig och allt som händer runtomkring mig.

Jag går på Real gymnasiet i Gävle, där jag pluggar häst. Jag är 17 år och har två hästar.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken hjälm skulle du välja om du fick den gratis?
 GPA Speed air Evolution
 Charles Owen Wellington Classic
 GPA First Lady
 Charles Owen Ayr8

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards