juliaalouisee

Alla inlägg under december 2011

Av juliaalouisee - 30 december 2011 21:09

Hihi, hoppas på att få hem denna fina saken till mig nästa vecka.

Undra vad det kan vara?   





   

Av juliaalouisee - 30 december 2011 20:53

Uffa vad kallt det var när Jennie och jag var inne och red för nån timme sen. Gjorde ju ett tidsinställt inlägg när jag skrev att vi var på väg med hästarna runt klockan tolv, men Jennie fick tid hos hovslagaren i Bollnäs med Celanique som inte har nå skor så hon var tvungen att åka precis när vi skulle lasta! 


Så vi åkte in på kvällen istället. Det var riktigt kallt, egentligen inte men det kändes kallt när man inte är van. Vädret är ju så knepigt   Jobbade med att flytta ut bakdelen på Mani i alla gångarter och övergångar. Han kändes fin, dock lite tung i handen men nu när man bara kan rida i ridhuset så blir det ju att han inte blir jobbad hårt varje dag och han blir lite dryg då.


Jennie red Celanique och det såg jättebra ut, så duktiga så! Nu ska jag kika på lite serier som jag laddat ner och bara mysa. Imorgon är det party med brudarna som gäller!!! Gott nytt år på er alla.   




   

   

Av juliaalouisee - 30 december 2011 14:31

Klickade just hem ett tävlingstäcke och ett likadant ridtäcke till Mani, 1000 spänn gick det på!! Billigt och bra. Det är ju 50 % där nu, så passa på. Beställde båda i svart med silver pp och kantband i grått, tror det kan vara riktigt snyggt på min häst som är svart.  





     

Av juliaalouisee - 30 december 2011 12:00

Nu åker vi första svängen för idag med de här två busarna!






   

 



Av juliaalouisee - 30 december 2011 09:41

Himla fint träns som min kompis Sara skickat efter. Det är ett Mark Todd träns, finns ju ett som är ungefär precis lika från dyon fast det är dyrare. Det här går på 2000 kr i sverige, jag ska nog som Sara beställa det från England.Det ser verkligen jättefint ut, har velat haft ett sånt här jättelänge! Tur att jag har Sara som hittar allt snyggt     


 


   




Av juliaalouisee - 29 december 2011 21:48

Idag har jag varit med mina fina flickor på en shoppingtur i Gävle! Haft jättemysigt och hittat lite grejer, dock inget på rean. Köpte en tunn svart lite "fladdrig" tröja med en svart skärp i midjan på HM för 249 kr, den var jättesnygg på, lät dock hemskt ful på min beskrivning   


Jag köpte ett par svarta leggings för 99 kr, ett par skor på Din sko för 400 kr. Blev även lite nya sminkborstar, och imorgon ska jag köpa lite nytt smink från Make up store. Vi åt, och senare på dan blev det lite fika också! 


Kom hem runt fem och åkte till stallet och pysslade med Mani. Imorgon blir det en sväng till ridhuset med Jennie och alla hästar. Blir väl min och Celanique, Bambie och Hassan, Cotten och Alfons som ska få åka in, Busan vet jag inte. 


Hörs kanske mer imorgon!  








Nya skorna! Kanske något att ha på nyår?? 






     



Av juliaalouisee - 26 december 2011 17:33

Vilket blåsväder det var inatt! Jäklar vad det blåste. Sov inte en sekund inatt. Gick upp imorse och åkte och fodrade och mockade åt hästarna och släppte ut dom när vädret lugnat ner sig.


De fick massa hö så att de hade något att pyssla med. Det blev ingen ridning idag då det är blank is överallt, snön är nästan helt borta. På täckterna där vi plumsade i "djupsnön" finns det inge snö kvar, kul var det ja? Liksom precis när jag börjat tycka det var lite gosigt med snö då blire så här!  


Aja, imorgon blir det nog i alla fall ridhuset med Jennie och hästarna. Ska rida Mani och Alfons eventuellt. Hörs kanske senare, för nu har jag slut på batteri!!  




   

Av juliaalouisee - 23 december 2011 16:18

Idag som typ alla dagar denna vecka blev det plumsning! Travbanan var jättebra igår, men hal idag så vi Jennie, jag och Petra plumsade idag också. Tur att det är så mysigt och att hästarna tycker att det är jätteroligt  


Mani var jättefin idag, lite drog han ju men vad kan man förvänta sig när man busar runt i snön?   Nu sitter jag hemma och har slagit in de sista julklapparna efter julshoppningen igår.


Har ätit julmat och väntar nu på att älskling ska komma hit. Jag kan inte fatta att det är julafton imorgon, känns inte alls så. Ska såklart bli mysigt och roligt, men har liksom ingen julkänsla!  


Så nu ska jag väl säga GOD JUL på er alla!!

   

   






Presentation


Hej! Julia heter jag och det här är min blogg, här kan du så småningom läsa om mig och allt som händer runtomkring mig.

Jag går på Real gymnasiet i Gävle, där jag pluggar häst. Jag är 17 år och har två hästar.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken hjälm skulle du välja om du fick den gratis?
 GPA Speed air Evolution
 Charles Owen Wellington Classic
 GPA First Lady
 Charles Owen Ayr8

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards