juliaalouisee

Alla inlägg under oktober 2011

Av juliaalouisee - 31 oktober 2011 08:51

Nu bär det av en sväng till Valbo, gjort upp med bästa Matilda att hon tar hand om min lilla gris idag, rider och fixar! Super, hörs senare   



   


Av juliaalouisee - 30 oktober 2011 19:25

Gillar verkligen Tyras skor, eller jag gillar nästan allt hon har på hemsidan! Grym tjej  




     

Av juliaalouisee - 30 oktober 2011 19:15

Imorgon blir det Valbo med mamma, Frida, Annelie och mormor. Hittat lite fint på Gina Tricot som jag är lite sugen på, den gråa toppen med glitter korset har jag redan köpt. Fina grejer!   


     



Av juliaalouisee - 30 oktober 2011 18:40

Haha, vart fan rädd när jag red ut på Mani idag. Var långt ute i skogen när jag hör ett högt skott, sen några sekunder efter kom det tre skott till. Jag tänkte att snart skjuter dom älghästen min! Hahaha. Snabbt så vände jag hemåt, på vägen mötte jag tre bilar, det var jägare i bilarna. 


En gubbe stannade och vevade ner rutan och skojade om att han trodde att hästen min var en stor älg, hm... Jag red hemåt och sen slutförde jag turen med trav och galopp på travbanan - kändes säkrare. Hörde att dom sköt i skogen när jag red, så tänkte att snart kommer det väl älgar springandes ut ur skogen också. 


Mani skötte sig dock jättebra, även fast vi hade en lite knepig ridtur. Om man rider runt travbanan så är det som en stor volt längst nerpå travbanan och i "volten" så finns det en gård där en gubbe bor. Medan jag red runt så stod han och kastade yxa mot ett träd, haha. Blev lite fundersam   


Mani kändes i alla fall superfin idag, traven och galoppen var riktigt luftig och formen var super idag. Dock var han ett litet monster när jag gjorde iordning honom, jätte nervös och höll på som en tok på stallgången. Han blev ensam inne när jag tog in honom, då jag var i stallet tidigt, annars så är alla hästar inne när jag kommer till stallet efter skolan så han kanske var nervös därför.


Knäpp hästen, helt förtvivlad över att vara ensam...


 







 





<3

Av juliaalouisee - 29 oktober 2011 20:01

Saknar goponnyn  

 



 

 
Av juliaalouisee - 29 oktober 2011 19:04

Gud, dagarna går så himla fort. Hinner ju inte med! 


I fredags hade jag med Mantovani på markarbete i Gävle som sagt och det gick jättebra, han var jäkligt fin. Kändes super bra, gick riktigt bra att sitta ner i traven, över bommar också så det är ju en stor förbättring. Känns ju som att man ska flyga av hur kort man än har honom, men satt ner när han travade på och det var inga problem! Bara att hålla fast vid det och jobba på  


Idag har jag varit borta hela dagen, så idag fick han vila. Imorgon blir det en uteritt! Får se om jag hittar någon som kan ha honom på måndag när jag ska bort, får hoppas på det. Nu är det lov också, sköööönt!


 
   

Av juliaalouisee - 26 oktober 2011 08:23

Igår var det dressyrträning, jobbade med att rida Mani steg för steg så att jag alltid har kontrollen och bestämmer över steglängden osv då han kan bli väldigt lång. Mycket tempoväxling, framåt för att sen ta tillbaka och nästan trampa på stället till att gå lite fram igen och så där, samma sak i alla gångarter. Han kändes superfin och fick verkligen fram steget, riktigt swung har han.  


 


 




Av juliaalouisee - 26 oktober 2011 08:14

Igår var jag till tandis och fixade mina tänder, och före det så var mamma och jag till Valbo en sväng och kikade. Fick med mig ett par Eskadron skydd hem, och ett par Reebok easytone, nyaste modellen som de inte ens hade packat upp! Var ut och gick i dom igår och de var jättesköna.   


Fick även paket igår, mina KL grejer, NÖJD!  Knäppte dock ingen bild på tröjan..



   


 

Presentation


Hej! Julia heter jag och det här är min blogg, här kan du så småningom läsa om mig och allt som händer runtomkring mig.

Jag går på Real gymnasiet i Gävle, där jag pluggar häst. Jag är 17 år och har två hästar.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken hjälm skulle du välja om du fick den gratis?
 GPA Speed air Evolution
 Charles Owen Wellington Classic
 GPA First Lady
 Charles Owen Ayr8

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards