juliaalouisee

Alla inlägg under oktober 2011

Av juliaalouisee - 3 oktober 2011 18:36

Idag blev det en uteritt på hästen min, han var lite spänd idag. Vart lite trav och galopp i skogen, sen på vägen hem så red jag via travbanan och där låg det några stolpar till hagarna på sidan om och dom var vekligen inte att leka med tyckte Mani.


Hahaha, han var helt uppskärrad samtidigt som han så gärna ville gå fram och kika vad det var men vi kom förbi till slut efter lite om och men, ett tag "sprang" han bara bakåt ner i diket, mot en hage och det är ju el i tråden så det var tur att han inte kom åt den med rumpan för då hade han nog studsat ännu värre än vad han redan gjorde   knäppisen.




   


Av juliaalouisee - 3 oktober 2011 18:19

Jag beställde ju min Horseware väst för ett tag sen, förra veckan nåt tag. Så ringde en som jobbade där jag köpte den från och sa att de var tvungen att byta uthämtningsställe, och så skulle jag få västen dagen efter. Toppen, tänkte ju jag...


Inte kom det någon väst heller så idag tyckte jag att jag väntat för länge och ringde upp dom igen, så säger en tjej att den varit i Söderhamn sen den 28/9, dagen efter precis som hon sa till mig. Så jag åkte till Snäckan där vi sagt att de skulle skicka till och där fanns västen men utan namn osv men vi löste det så nu har jag den, annars hade jag fått vänta länge då de inte visste till vem den var   


Supermysig var den i alla fall, en ny favvo! Lagomt tjock, men endå varm då det är fleece på insidan! Verkligen värd 380 kr!!


     


 

Av juliaalouisee - 2 oktober 2011 20:05

Hämtade ut Mantovanis täcke och min tröja igår, jättefina var dom. Tröjan är supermysig, red i den idag. Mani kändes bra i benet idag och kändes fin att rida, red på travbanan med Jennie och Alfons. 


Imorgon och på tisdag är jag ledig från skolan, väldigt skönt. Basmaskinkörning på onsdag till fredag, jippie! Eller...?


   


   

Av juliaalouisee - 1 oktober 2011 08:29

Har gått lite trögt med bloggningen ett tag. För det första har jag inte ridit speciellt läsvärda pass då Mani inte riktigt varit bra. Tränade i söndags och han var sjukt fin, alltså riktigt igenom och jättelätt i munnen och Hanna som jag tränade för sa att han inte hade varit så fin förr. Jättefräch i gångarter - allt!


Och sen dagen efter var han ensam ute då Hannah och Jennie tar in sina hästar innan jag hunnit hem från skolan, så antagligen hade han sprungit runt i den leriga hagen, kanske gått omkull, kanske sträckt sig, jag har ingen aning.


I alla fall så märkte jag att han var knepig när jag började skritta, han liksom var jättestel i höger bakben. Ropade på Hannah att hon skulle kolla honom och hon sa också att han såg mycket stelare ut än vanligt.


Hannah kände och klämde, sen fick jag trava lite så hon skulle se om han var halt. Det var han som tur var inte, bara väldigt stel. Så i tisdags var Tommy på honom och kände igenom honom och fixade, han sa att han satt fast högt upp i högerbak - så efter det här skulle han bli bättre sa Tommy.


Skrittade samma dag, och lite trav dagen efter och han känns mycket bättre. Igår red Matilda då hon ska ha honom när jag ska åka bort på kurs i tre dagar. Så det blev lite lösgörande i skritt, då han kändes lite stel i högervarv fortfarande, säkert jobbigt för honom då allting inte är helt borta...


 

 

Av juliaalouisee - 1 oktober 2011 08:26

Köpt en ny vinterjacka på Carling, jättefin och varm. Priset 990 kr var den helt klart värd, jättebra pris för en jacka tycker jag, blir en klar favorit i vinter. Fanns i beige, svart, blå och brun. Skulle kunna tänkt mig en beige eller brun också, jättefina!




   

Presentation


Hej! Julia heter jag och det här är min blogg, här kan du så småningom läsa om mig och allt som händer runtomkring mig.

Jag går på Real gymnasiet i Gävle, där jag pluggar häst. Jag är 17 år och har två hästar.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken hjälm skulle du välja om du fick den gratis?
 GPA Speed air Evolution
 Charles Owen Wellington Classic
 GPA First Lady
 Charles Owen Ayr8

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards