juliaalouisee

Alla inlägg den 15 oktober 2011

Av juliaalouisee - 15 oktober 2011 17:53

Om jag får dressyrsadeln och hoppsadeln såld så blir det denna! Santa cruz Leopold, riktigt fin faktiskt, ser jäkligt skön ut. 


Har min Pessoa amo ute för 9000 kr just nu om någon letar hoppsadel! Superskön sadel.



   

Av juliaalouisee - 15 oktober 2011 12:54

Känns faktiskt lite konstigt att om några timmar så är Sammy någon annans och inte min längre... Såklart känns det superbra eftersom att det är Stina som köper honom, ingen tvekan alls om att han har det bästa hemmet han kunnat få men endå så känns det ju som att vi säger hejdå liksom.


Imorse åkte David och jag in till ridskolan där det var dressyrtävling för att se Sammys och Stinas första start tillsammans. Jag hade inte pratat med Stina innan men eftersom jag vet hur Sammy var våran första tävling så tänkte jag bara säga att hon skulle vara lugn och inte förvänta sig för mycket utifall att han skulle dumma sig men jag tänkte att jag säger ingenting då jag vet att Sammy lugnat ner sig så sjukt mycke, han har liksom lagt det bakom sig och blivit en cool lugn ponny. 


Idag visade Sammy verkligen hur bra han är för Stina, precis som jag sa från första början att det här var rätt ponny för henne. Jag har inte sett henne rida "riktigt" på länge utan bara när vi ridit ut och så, men jag såg tydligt att hon blivit mycket duktigare. Visste att ridningen på Sammy skulle ge resultat!


Mycket riktigt så var Sammy jättelugn och gjorde som Stina sa, och det slutade med en andra plats! Jätteduktiga var dom, kändes jätteroligt verkligen. Så nu är Stina överlycklig som kom tvåa på första tävlingen och får sin älsklingsponny som sin egen samma dag.


   

 



Av juliaalouisee - 15 oktober 2011 12:46

Hinner inte med ibland känns det som, på alla parter. Skolan, stallet, bloggen och så...


Den här veckan har i alla fall varit en bra vecka. I söndags var det träning och hästen gick super, sen på måndag blev det uteritt med Stina och Sammy. Tisdag var jag och tränade igen, gick också super, det tar sig verkligen! Onsdag blev det trim på travbanan och likaså på torsdagen.


Igår fick Mani vila då jag blev så sen till stallet så det redan var kolsvart och så var det fredag så jag kände att jag bara ville hem efter en lång riddag i skolan. Idag blir det nog travbanan eller lite longering, imorgon är det träning! 


 

 

Presentation


Hej! Julia heter jag och det här är min blogg, här kan du så småningom läsa om mig och allt som händer runtomkring mig.

Jag går på Real gymnasiet i Gävle, där jag pluggar häst. Jag är 17 år och har två hästar.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken hjälm skulle du välja om du fick den gratis?
 GPA Speed air Evolution
 Charles Owen Wellington Classic
 GPA First Lady
 Charles Owen Ayr8

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards