juliaalouisee

Alla inlägg den 18 mars 2011

Av juliaalouisee - 18 mars 2011 19:38

Jag somnade igår, därför blev det inga inlägg alls... Hehe. Sånt som händer ibland.


Idag hade jag praktik, som varje fredag. Började med att mocka stallet, och efter det så lastade jag Mantovani så åkte Hannah och jag in till ridhuset så hoppade Hannah honom lite. Ska kolla om det blev någon bra film, så kanske jag slänger upp någon sen.


Han var i några bommar idag, dock så var det mest för att han måste acceptera att han måste gå i ett lugnt tempo och inte bara ligga på hela tiden. Då när han kommer perfekt på hinder på lägger han in ett galoppsprång till och kommer nära, och då blir det så nära att han inte orkar dra upp benen så högt som han måste för att komma över. Dock var det bara på hinder utan hjälpbom, för då har han svårare att fokusera. Hannah red honom på Pee Wee bettet också för första gången idag, så han blev väl lite paff när han märkte att hon fick mer kontroll över honom och så. Han kämpade på så bra ändå, han behöver stärkas mer bara. Han blir ju som jag alltid säger bättre och bättre, och det är ju så det är. Varje dag så blir det bättre.   



Presentation


Hej! Julia heter jag och det här är min blogg, här kan du så småningom läsa om mig och allt som händer runtomkring mig.

Jag går på Real gymnasiet i Gävle, där jag pluggar häst. Jag är 17 år och har två hästar.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken hjälm skulle du välja om du fick den gratis?
 GPA Speed air Evolution
 Charles Owen Wellington Classic
 GPA First Lady
 Charles Owen Ayr8

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards