juliaalouisee

Alla inlägg den 1 juni 2011

Av juliaalouisee - 1 juni 2011 19:44

  

Han är ju lite söt min prins! Han har ett gamalt vindskydd i hagen och där står han och kikar när någon kommer ridandes eller som idag när jag skulle ta in honom. Gullegrisen...


 

Av juliaalouisee - 1 juni 2011 09:14

Har aldrig varit så nöjd med Mantovani som jag var igår. Nöjd häst, nöjd tränare och nöjd Julia, det kunde ju inte bli bättre. Han kändes så himla fin, äntligen börjat hitta lite knappar på honom.


Jobbade mycket med att ställa honom inåt och utåt i alla gångarter och sen skulle han ligga kvar i ställningen när vi rullade över i trav och galopp och sen även ner till skritt och han fick inte räta ut sig.


Gick riktigt bra och sen helt plötsligt började det spöregna och blåsa som bara den! Skojar inte när jag säger att jag trodde att jag skulle blåsa av hästen, blåste så sjukt mycket. Mani fick lite damp när det började tokstorma, men vi stod i hörnet ett tag och bråkade och sen lugnade han ner sig, och då skulle vi rida in från utebanan in till ridhuset men då var det låst men som tur var så slutade det blåsa men det regnade fortfarande.


Fortsätta jobba på samma sätt när vi satte igång igen och han blev bara finare och finare. Stadig i formen och trampade på som fan, riktigt fin blev han. Galoppen var helt underbar, rund och bärig. Jag blev så glad, äntligen börjar jag känna att jag vågar rida honom lite mer, sätta lite tryck i honom och ta förhållningar för det är då han går bra när inte jag är alldeles för snäll och inte ställer såna krav på honom.


Älskade häst, nu kan det bara bli bättre!   

     






Av juliaalouisee - 1 juni 2011 09:08

  

sugen på att köpa något nytt i marinblått när vi åker till Strömsholm på fredag!Equiline ridbyxorna är ju att dö för...

 

 

Presentation


Hej! Julia heter jag och det här är min blogg, här kan du så småningom läsa om mig och allt som händer runtomkring mig.

Jag går på Real gymnasiet i Gävle, där jag pluggar häst. Jag är 17 år och har två hästar.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken hjälm skulle du välja om du fick den gratis?
 GPA Speed air Evolution
 Charles Owen Wellington Classic
 GPA First Lady
 Charles Owen Ayr8

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards