juliaalouisee

Alla inlägg den 10 november 2011

Av juliaalouisee - 10 november 2011 19:25

Idag när jag kommit hem från praktiken så tog jag med Mani ut på en tur på travbanan. Jobbade i alla gångarter med tempoväxling, övergångar och intervaller. Han låg på och var väldigt pigg idag men han jobbade på och gjorde sitt endå. Ganska kallt var det, men överlevde ju som tur var. 


Nu sitter jag här och bloggar, och väntar på älsklingen. Så nu ska jag kika runt på lite bloggar, så hörs hej!  





   


 

Av juliaalouisee - 10 november 2011 19:00

Idag har jag varit på praktik som varje torsdag. Vi började med att släppa ut lite hästar, sen skulle jag och Elin raka Kecke. Gick bra dock blev han grinig efter ett tag när han började lessna, han är väldigt kittlig under magen så han sparkade nästan Elin en gång. Så när vi fått ordning på honom fick han gå ut och vi åt lunch. 


Efter det smörjde vi sadlarna och alla träns, sen tränade vi för en tränare som heter Lena. Jag red Hilton, en sexårig valack, för första gången. Han var väldigt stark, men endå mysig.


Han var upp mot 170 men det kändes som att sitta på en ponny, haha. Han vart riktigt fin när jag kom åt honom, red honom i en Amerigo dressyrsadel och skänkeln kom långt bak i den så när jag red utan stigbyglar kom jag åt honom direkt, då blev han surig när han tyckte att det blev jobbigt men han kämpade på!


Lite roligt att en ridskolehäst hade en sadel som ligger i prisklassen ca 20-30 tusen kr, jag menar man får ju mycket bättre sits i en kvalitets sadel än i de gamla och obekväma allround sadlar som de brukar ha på ridskolor.


Ibland stjälper ju vissa ridskolesadlar mer än de hjälper ens sits! Gillar att de har mestadels Prestige sadlar på Lervik. Dock är det ju äldre modeller och de är ju ganska så obekväma, men det finns ju tusen gånger värre! 


Här är några utav hästarna jag rider då och då i Hudik.

Första hästen är Hilton, andra Cremo, Kecke, Lord och Prinsen!

 



 


Presentation


Hej! Julia heter jag och det här är min blogg, här kan du så småningom läsa om mig och allt som händer runtomkring mig.

Jag går på Real gymnasiet i Gävle, där jag pluggar häst. Jag är 17 år och har två hästar.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken hjälm skulle du välja om du fick den gratis?
 GPA Speed air Evolution
 Charles Owen Wellington Classic
 GPA First Lady
 Charles Owen Ayr8

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards