juliaalouisee

Alla inlägg den 11 november 2011

Av juliaalouisee - 11 november 2011 19:00

Idag var det hoppning på GRS, Lervik alltså. Jag red Tuffe, som är en storhäst på 170 uppåt. Vi värmde upp med dressyr för Molly, sen gick vi över till Sofie som har hoppningen. 


Vi skulle jobba med känslan och rytmen idag, och först jobbade vi med ett hinder som vi hoppade på volt. Sen gick vi över till tre galoppbommar på ena långsidan, sen ett räcke. Efter det hade vi också galoppbommar och en oxer, efter andra långsidan. 


Gick faktiskt jättebra, jag som är så hopprädd. Fick in en bra rytm och Tuffe körde sitt race och det kändes faktiskt både roligt och givande. Kändes som att min rädsla släppte lite, var inte rädd en enda gång. Jag menar jag som nästan svimmat vid minsta lilla hoppningen då jag får sån panik, nu försökte jag bara skita i det och körde på. 


Mantovani fick vila idag då jag bara ville hem, trött och så var det så kallt ute. Imorgon blir det lite trimm och sen på söndag är det träning! 


Tartuffe

 


 

Presentation


Hej! Julia heter jag och det här är min blogg, här kan du så småningom läsa om mig och allt som händer runtomkring mig.

Jag går på Real gymnasiet i Gävle, där jag pluggar häst. Jag är 17 år och har två hästar.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken hjälm skulle du välja om du fick den gratis?
 GPA Speed air Evolution
 Charles Owen Wellington Classic
 GPA First Lady
 Charles Owen Ayr8

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards