juliaalouisee

Direktlänk till inlägg 2 november 2011

Presentera mig själv

Av juliaalouisee - 2 november 2011 13:37

Jag är ju som ni kanske redan förstått Julia,   jag är 17 år och fyller 18 år den 25 februari. Wiho! Bor hemma i Söderhamn med min mamma, pappa och våran hund Bertil som är en liten bichon havanais. Till vardags är jag i stallet, eller så är jag med min pojkvän David eller mina vänner. David och jag har varit tillsammans i tre och ett halvt år ♥ 


Jag går på Realgymnasiet, hästhållning då. Pendlar till Gävle från Söderhamn varje dag, men jag tycker det går ganska bra. Visst är det tjatigt ibland, men det får man leva med. Vi har ju bara två riktiga skoldagar, sen tre dagar med hästar och det är ju jätteroligt men lat som man är så hamnar man ju lite efter i skolarbetet ibland. Har egentligen lätt för mig men orkar inte bry mig liksom, tyvärr. 


Jag har alltid älskat att skriva, skrev väldigt mycket som liten med skriver även nu när tiden finns till. Skriver då oftast noveller, då jag gillar att skriva om känslor och så. Jag har fått mycket peppning av en svenska lärare på skolan som läser mina noveller, hon säger att jag måste fortsätta skriva och att jag inte får lägga av då hon inte vill att mitt skrivande ska gå förlorat. Så lite roligt är det ju att ha ett "litet" fan. Haha. Lite pinsamt var det när hon började läsa upp en utav mina noveller för alla lärare på skolan.   


Rita och måla har jag också alltid gjort, började när jag var runt två år. Ritade jämt och ständigt, skickade in till tidningen och så, så tillslut fick jag vara med i tidningen med mina bilder i ett mittuppslag eller vad det heter. Gick ut med MVG i bild i nian, men nu ritar jag aldrig så nu känns det som att jag inte ens kan få till en streckgubbe...


Sen så har vi ju mitt hästintresse som kom på senare år, var väl runt fem/sex år när jag började tycka om hästar. Började pyssla lite smått och sen rida, sen blev intresset starkare med åren och sen fick man egen häst och så vidare. Första hästen var då Myszka, ett yngre sto som jag inte hade så länge då hon blev farlig för mig och min omgivning då hon var väldigt speciell. Fick in fyra stycken på sjukhus till exempel... Efter Myszka köpte vi Sammy, och sen den 21 januari 2011 köpte vi Mantovani ♥


Så ja, det var väl en liten presentation om mig! 


 





 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av juliaalouisee - 30 januari 2012 20:03

FÖLJ MIN NYA BLOGG PÅ JULIAALOUISEE.MYSHOWROOM.SE!!!

Av juliaalouisee - 13 januari 2012 21:57


Eftersom att Mani var så fin och duktig idag så fick han en present på vägen hem från Gävle. Vi svängde in på Ryttis, och jag hittade detta fina Equiline schabrak. Blir nog superfint på honom! Det är guld i passpoalen så det matchar med mitt guldswar...

Av juliaalouisee - 13 januari 2012 21:46


Idag hade jag med mig Mani till Gävle för markarbete på skolan. Var väl lite fjuttigt markarbete kan jag tycka mot för vad jag hade tänkt mig, jag trodde att vi skulle jobba med upphöjda bommar, galoppbommar och liksom ha bommar lite överallt som "st...

Av juliaalouisee - 11 januari 2012 20:48


Lång dag i skolan idag. Jobbade matte hela dagen, suck! Hann dock undan med massa så det var ju skönt att ha lite gjort. Jag och Elin åkte hem med fyra tåget och sen åkte jag till pållen min.   Hannah skulle ju hoppa Mani idag men hon blev sjuk s...

Av juliaalouisee - 10 januari 2012 21:06

Blev lite ändringar på bloggen som ni kanske ser.       Ska väl fixa lite till så får vi se om jag blir nöjd!   Bloggar nog mer imorgon om jag hinner efter att Mani har hoppats.        ...

Presentation


Hej! Julia heter jag och det här är min blogg, här kan du så småningom läsa om mig och allt som händer runtomkring mig.

Jag går på Real gymnasiet i Gävle, där jag pluggar häst. Jag är 17 år och har två hästar.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken hjälm skulle du välja om du fick den gratis?
 GPA Speed air Evolution
 Charles Owen Wellington Classic
 GPA First Lady
 Charles Owen Ayr8

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards