juliaalouisee

Alla inlägg den 22 februari 2011

Av juliaalouisee - 22 februari 2011 21:48

Jag vet inte vad det är, men har verkligen mått bra och varit glad idag. Härligt, inte alltid det är så med förkylningar hit och dit. Haft en underbar dag i skolan med dom bästa, som jag även hoppas kunna locka hem till mig på lördag! Tänkte mig att dom kunde komma och leka lite med mig och kanske fira min födelsedag dock en dag försent  Nicole, Lisa och Elin, vad säger ni? Hihi.


Även glad efter att ha ägt Mantovani en månad idag, och för att vi hade en riktigt lyckad första dressyrträning! Kändes riktigt bra stundvis, fick en bra känsla. Jobbade med flyttningar i skritt och trav och han lyssnade riktigt bra när jag kom åt honom, han var lugn och sansad i traven nästan hela passet.


I galoppen så skulle vi göra galoppfattningar från trav och liksom vända in på en tio meters volt i första språnget och galoppera volten sen ut på spåret några meter för att sedan lägga en till volt och bryta av till lugn trav någonstans i volten. När passet var slut och jag skulle trava av så lät jag honom bli lång och låg i formen och lät honom sträcka ut. Då ville Mani leka duracell kanin och blev väldigt piggelin eftersom att han nyss hade fått galoppera men vi löste det också till slut. Älskar min go häst!  


  

Bild från första dagen hemma hos mig  

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Julia heter jag och det här är min blogg, här kan du så småningom läsa om mig och allt som händer runtomkring mig.

Jag går på Real gymnasiet i Gävle, där jag pluggar häst. Jag är 17 år och har två hästar.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken hjälm skulle du välja om du fick den gratis?
 GPA Speed air Evolution
 Charles Owen Wellington Classic
 GPA First Lady
 Charles Owen Ayr8

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards