juliaalouisee

Alla inlägg den 25 februari 2011

Av juliaalouisee - 25 februari 2011 22:51

    


Lite smått och gott! Fick bruna linser, alltså bara för snyggt inte några för synen, dom håller tre månader. Jag gick nagellack, pengar, kläder, smink, hårinpackning, underbar tjock rosa halsduk, parfym och sen på tisdag ska jag få välja ett Scapa schabrak som jag ska få av älsklingen   

Av juliaalouisee - 25 februari 2011 22:27

Nu har gästerna åkt och jag ligger här själv i sängen, trött efter en lång dag.

Började ju som jag skrev imorse med praktik hos Hannah, där jag även har min häst. Vi mockade alla boxar, släppte ut hästarna och städade stallet. Vi blev klara i god tid idag så då gick vi in till Hannah och åt frukost, efter frukosten gjorde vi klar Bambie och Busan och ställde dom i lastbilen. Drog till ridhuset så hoppade Hannah båda hästarna, sen åkte vi hemåt igen   Väl hemma blev det lite stallpyssel, lunch och efter det skulle Hannah rida Grey, en utav treåringarna som är här på inridning. Hon satt på honom igår och så idag red hon bakom mig och Jennie i alla gångarter på travbanan. Grey har varit hos Hannah på inridning tidigare också i december, han skötte sig bra men sen när ägaren skulle försöka rida så fick han nå spel så då lät hon honom vara så nu är han här igen.


Mantovani skötte sig bra idag, bra form och jag kunde kontrollera honom riktigt bra kändes det som, han lyssnade nästan hela rundan. Han studdsade lite idag så att jag tappade balansen i en uppförsbacke men jag satt kvar. Flög ur sadeln och som tur var ner i sadeln igen och fick tag i honom så att han kom ner i en lugn galopp igen, hehe    Efter ridturen blev det tårta som jag bakat, den på bilden. Tror det var bra med socker i tårtan då Jennie, jag och Hannah blev helt fnittriga och knäppa efteråt - dock kan det också varit för att vi var övertrötta och dryga. Haha. 


Haft en bra födelsedag och fått roliga presenter!   Imorgon blir det travbanan med Grey och Hannah igen. Sen kommer tjejerna!!!


Av juliaalouisee - 25 februari 2011 07:12

  

Den blev till igår  vad tycks, ser den god ut?? 

Av juliaalouisee - 25 februari 2011 07:07

Förlåt fördålig uppdatering igår, kom ju inte upp ett enda inlägg! Jag hade fullt upp med att baka tårta och städa inför idag, familjen kommer ikväll och firar min födelsedag som är idag och imorgon kommer förhoppningsvis flickorna. Jag hann inte ens rida hästen, så han fick bli longerad. Det dog han inte av precis, men idag blir det nog travbanan 


Updaterar mer senare för nu ska jag till stallet och ha praktik!



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Julia heter jag och det här är min blogg, här kan du så småningom läsa om mig och allt som händer runtomkring mig.

Jag går på Real gymnasiet i Gävle, där jag pluggar häst. Jag är 17 år och har två hästar.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken hjälm skulle du välja om du fick den gratis?
 GPA Speed air Evolution
 Charles Owen Wellington Classic
 GPA First Lady
 Charles Owen Ayr8

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards