juliaalouisee

Alla inlägg den 21 februari 2011

Av juliaalouisee - 21 februari 2011 21:45

Hittade massa filmer sen i sommar och innan skolan börjat när det fortfarande är varmt och skönt. Längtar så mycket, jag är verkligen ingen vintermänniska. Visst kan det vara roligt att plumsa och mysa i snön med hästarna när solen skiner men vintern är ju så lång så att man hinner bli dötrött på all skitsnö. Liksom, galoppera över en äng i solen, alldeles grönt gräs och inga jäkla dunjackor... GE MIG!!!   


Slänger in en film från slutet av sommaren, tror jag det är i alla fall. Hannah och Busan hoppar lite hemma på gården. Även om det inte är super varm sommar på klippet så är det i alla fall INTE snö!



 


Av juliaalouisee - 21 februari 2011 21:07

Kom hem från skolan ungefär vid tre, så då hämtade vi upp Frida på direkten och åkte vidare till stallet. Väl framme så började jag med att mocka och fixa med foder, sen tog vi in Mani och borstade och gjorde klar honom för en tur på banan.


Började jobba honom först i skritt på ridbanan, han kändes ganska mjuk faktiskt så det var skönt. Jobbade lite med skänkelvikning och halter. Skrittade ganska länge innan jag tog upp honom i trav, travade på en stor volt och sen gjorde jag även lite serpentinbågar, han blir lite som en planka ibland så vi behöver jobba mycket med att ställa och svänga. Stelare i traven, men han blir bättre och bättre med varje dag. Skönt att han inte var så springig idag.


Galopperade och varierade med att stå upp och öka på lite, och sen sitta till och galoppera lugnt, gick faktiskt jättebra och han kändes mjuk i munnen och galopperade på stället ibland. Kändes som att jag fick tag i honom lite, äntligen!  Han blir lite så att han kör upp huvudet, eller slänger lite med det när det går för sakta och när han verkligen måste sätta under sig. La honom på volt och galopperade över ett "sockerbitshinder" några gånger innan jag slutade.


Hehe, Frida hade stått och påpekat lite vad jag kunde göra och lite sånt så då fick hon rida Mani en sväng efter mig. Hon travade typ två varv, sen ville hon hoppa av. Det var inte så lätt som det såg ut, haha. Sötfia! Sen gick vi runt långa varvet på travbanan så att han fick skritta av utan någon på ryggen. Nöjd kille.


   Mani och Johanna   

Av juliaalouisee - 21 februari 2011 10:38

Sitter med Nicole, Elin, Lisa och Tove och har projekt. Vi ska göra en tidslinje om Big Bang typ, jätte roligt - NOT. Har ont i halsen och är helt döv, känns inte så bra. Klockan elva har vi lunch, så då drar vi till Nian och käkar sallad eller kina mat.


Frida, min kusin, är hemma i Söderhamn nu. Hon pluggar till frisör och bor i Uppsala i en jätteliten lägenhet, skit gulligt är det där. Idag ska hon följa med mig och träffa Mantovani, första gången hon ser honom. Det ska bli jätte roligt att träffa henne, länge sedan sist. Hon ska kika när jag rider på banan idag, så jag skriver mer om ridpasset senare. Tar två tåget hem från skolan idag, NICE!


 favvo killarna  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Julia heter jag och det här är min blogg, här kan du så småningom läsa om mig och allt som händer runtomkring mig.

Jag går på Real gymnasiet i Gävle, där jag pluggar häst. Jag är 17 år och har två hästar.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken hjälm skulle du välja om du fick den gratis?
 GPA Speed air Evolution
 Charles Owen Wellington Classic
 GPA First Lady
 Charles Owen Ayr8

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards