juliaalouisee

Alla inlägg den 2 februari 2011

Av juliaalouisee - 2 februari 2011 22:50

Det var nog allt som jag hade att komma med idag. Nu ska det bli skönt att sova, sjuker som jag är... Hoppas att man slipper hosta sönder hela natten. Imorgon blir det nog en tur på Mani, det är så halt ute så vi får se vad vi kan åstakomma. Idag blev det en skritt tur på 40 min runt travbanan, flyttade honom för skänkeln och försökte få honom att göra halt enbart för sätet och en liiiiten förhållning - gick bättre än förväntat då han absolut inte vill stå stilla. Han har nog ganska mycket överskottsenergi kan jag tänka mig! Men det var mysigt att lunka runt i mörkret i alla fall  

Av juliaalouisee - 2 februari 2011 22:18

Sammy  

        

Sammy är min D-ponny som jag fick 2008. Sammy kom till Sverige från Holland under 2003, och står som Svensk ridponny. En jättesnäll kille som antagligen inte haft det så lätt i livet. Han har lärt mig det mesta, och är en underbar läromästare. Vi har haft lite otur under vår tid tillsammans och Sammy fick en senskada som han opererades för i maj förra året, i nuläget är han pigg och kry! Han blir 18 år den 4 april, gammel gubben. Dock är han mycket drygare än unghästarna... Det är bra att han är pigg och galen ibland, men kanske inte varje dag    Sammy är utbildad MSV dressyr, och sägs ha gått det i  Holland, LA i Sverige så vitt jag vet. 

Av juliaalouisee - 2 februari 2011 21:31

Mantovani   

               

Det här är min storhäst Mantovani även kallad Mani och Lilleman. Den här underbara filuren blev min den 22 januari 2011, så han är helt "ny" för mig. Mantovani är en halvblods valack som blir 12 i år. Han har gått LA dressyr och 130 hopp, så jag har ju någonting att utvecklas med och det är ju spännande. Just nu håller vi på att lära känna varandra och hitta alla knappar. Han är en super trevlig häst, världens snällaste kille.

Av juliaalouisee - 2 februari 2011 21:10

Ja, det är kanske dags för mig att börja blogga också som de flesta andra. Det är nog en ganska rolig grej att göra, framförallt är det ju roligt att kunna titta tillbaka på vad man gjort de senaste veckorna och om man är glömsk som jag så är det ju en fördel! Man låter ju även andra ta del av ens eget liv, om det nu är roligt? Vad vet jag 


I den här bloggen kommer du att kunna ta del av min vardag, som för det mesta handlar om hästar. Jag kommer även att skriva om shoppning och utrustning till häst/ryttare då jag tycker det är roligt.  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Julia heter jag och det här är min blogg, här kan du så småningom läsa om mig och allt som händer runtomkring mig.

Jag går på Real gymnasiet i Gävle, där jag pluggar häst. Jag är 17 år och har två hästar.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken hjälm skulle du välja om du fick den gratis?
 GPA Speed air Evolution
 Charles Owen Wellington Classic
 GPA First Lady
 Charles Owen Ayr8

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards