juliaalouisee

Alla inlägg den 9 februari 2011

Av juliaalouisee - 9 februari 2011 15:38

Tänkte slänga in lite info om hästarna i stallet där jag har Mantovani   


Byzance 16 år "Busan" ägare: Hannah Åkerblom.

Tävlar med Hannah 150 klasser, är just nu i Danmark och tävlar.


  


Balou's Girl 5 år "Bambie" ägare: Hannah Åkerblom.

Startat 110 med Hannah än så länge.


  


Fredriksbergs Hassan 23 år "Hassan" ägare: Jennie Åkerblom

Tävlat SM med Hannah som hade honom innan, med Jennie Msv A.

 

  

 

Miss Lorenza 5 år "Lacki" ägare: Hannah Åkerblom

Startat 110 med Hannah än så länge.

 

  

 

Prinz Raphalleo 7 år "Alfons" ägare: Jennie Åkerblom

Startat 90 med Jennie än så länge.

 

  

 

Det är dom som finns i stallet just nu + Mani. Sen kommer det hästar på inridning och tillridning lite då och då.

 




Av juliaalouisee - 9 februari 2011 15:29

  


Beställde det här Dyon tränset på Sporren i Uppsala i tisdags, och kommer nog köpa det imorgon när vi ska till Ultuna. Tror Mani blir fin i det! Har ju beställt ett Prestige träns från England, men Sammy har ju massa träns så då ska Mani ha det också. Man måste ju ha lite att variera med   


Vad tycker du om Dyon's grejer??

Av juliaalouisee - 9 februari 2011 15:07

   Nu är det dax för Ultuna igen, var där förra tisdagen också och besiktigade Mantovani och imorgon är det Sammys tur. Hoppas på att det här är sista rundan då vi har åkt fram och tillbaka sen i maj, nu kanske vi förhoppningsvis kan sätta igång honom så att han kan trava "hela" passet på träning och även galoppera. Har nog inte galopperat på honom sen slutet av 2009, sjukt längesen. Alltså, vi har galopperat om han stuckit eller något men vi har inte galopperat riktigt som att jag gett galoppskänkeln eller så  bara när han har gjort dumheter. Får hålla tummarna på att allt är som det ska!


Bilden är tagen nån vecka efter operationen, då Sammy stått på box en vecka och fått kommit ut på 1 minuts-promenader så var han nöjd när han fick gå i en pytteliten sjukhage. Han ser glad ut som alltid han, stackarn  



Av juliaalouisee - 9 februari 2011 13:59

  


Snyggaste stövlarna enligt mig. Vad tycker du?   

Vilka är snyggast utav dom på bilden, någon utav De niro bootsen, Parlanti, Sergio Grasso, Tretorn Falsterbo eller Mountain Horse stövlarna? Jag tycker läderstövlarna från De niro är snyggast, fast Millenium Ramses är häftiga dom också...

Av juliaalouisee - 9 februari 2011 09:38

Sitter just nu i skolan med Elin och Nicole, har tråkig datakunskap som man inte förstår någonting av som vanligt. Trög?   


Igår var Mani helt underbar, lyssnade jättebra både i trav och galopp på travbanan. Lugn och fin var han, skönt att jag börjar få lite kläm på honom. Såg en stor räv också, den var faktiskt stor... Ikväll kommer pappa hem från fjällen så då har jag och Elin bestämt oss för att dra in en sväng till ridhuset och rida, får se om det blir lite bommar eller liknande.   


  

Längtar till sommaren när jag ser bilden.


Är det något speciellt ni vill läsa om?


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Julia heter jag och det här är min blogg, här kan du så småningom läsa om mig och allt som händer runtomkring mig.

Jag går på Real gymnasiet i Gävle, där jag pluggar häst. Jag är 17 år och har två hästar.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken hjälm skulle du välja om du fick den gratis?
 GPA Speed air Evolution
 Charles Owen Wellington Classic
 GPA First Lady
 Charles Owen Ayr8

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards