juliaalouisee

Direktlänk till inlägg 7 mars 2011

School

Av juliaalouisee - 7 mars 2011 10:29

Sitter i skolan just nu med Nickan och Lisafisa. Jobbar med nå skapelsemyter och sånt tråkigt.


Igår orkade jag inte blogga då jag kom hem så sent efter en lång Maja-träning. Så jag får väl skriva idag i stället  Igår så hoppade Hannah och red igenom Mantovani lite som sagt. Så jäkla synd att jag inte filmade för han var super fin, så snygg kille det där alltså! Hannah hoppade några språng upp till 130 för att det var första gången hon hoppade honom och sen har hon bara ridit honom två gånger innan också så. Han bara skuttar över, han var supertaggad när han fick hoppa lite högre. Han tycker det är så roligt, lillbubben.


Hannah sa att han skulle kunna hoppa egentligen hur högt som helst, dock måste han stärkas lite och ta det lite lugnare så skulle allt bli jätte bra. Han tvekar ju inte en sekund på hinder, så han är ju en jättebra häst för mig som är osäker. Hannah tyckte att han hade blivit mycket mer arbetsvillig och mycket mjukare sen sist hon satt på honom och att jag hade jobbat honom bra! Han är inte lika knepig i munnen heller, och går super på tredelat nu. Ibland blir han ju stark och dragig men det är ju så han är. Det blir ju bara bättre och bättre, så det är roligt att se att allt går framåt i stället för tvärtom!  


  

Mani och Johanna


 
 
Ingen bild

johanna

14 mars 2011 17:08

Han har alltid kunnat hoppa hur högt som helst!
Hade jag varit modig hade han gått 150 nu utan problem för han vet vad han gör!

Saknar Honom!!

juliaalouisee

14 mars 2011 20:32

Ja, det märks. Duktiga killen :D han leker ju bara över 130 liksom, syns att han tycker att det är så roligt. Bästa killen

 
Ingen bild

johanna

14 mars 2011 20:56

Jag har hoppat 150 med honom hemma utan problem och han löshoppar ju 160 så om han får välja vad han gillar bäst så är ju hoppningens hans favorit i alla lägen!

Din kompis Hannah kanske kan starta han i högre klasser :P

Måste komma och hälsa på min underbaraste snart, inom en månad förlorade jag både honom och min äldsta hund så känner att jag behöver träffa min gamla häst snaaaaart <3

juliaalouisee

14 mars 2011 21:19

Ja, men precis! Haha, Hanna och jag skojade om det där och sa att det här kanske var hennes nya 150 häst ;) Hon ska i alla fall starta några klasser på honom i april ser det ut som just nu, så får vi se om det finns några bra klasser för honom.

Ja, du får komma när du vill vet du. Ja, jag lider med dig stackare. Jätte hemskt! :/ verkade som att det hände väldigt fort allting.

Du är välkommen när du vill, bara roligt om du kommer :D

 
johanna

johanna

16 mars 2011 17:30

skicka henne länken på till salu filmen när jag hoppar högt :)

klart hon ska rida höga klasser på han! säg åt henne att han är en GRYM omhoppningshäst fast han är så stor, man kan svänga och rida som en idiot han är med på noterna å går gärna av lite stor i de situationerna så dom på läktaren sätter kaffet i halsen!

ÅÅ säg till när ni vet så kanske jag kan komma å kolla?

http://teamsommar.blogg.se

juliaalouisee

17 mars 2011 06:38

Haha, okej :D Hannah ska hoppa honom lite imorgon så tänkte filma då. Tror att hon ska tävla honom i april om det blir som vi sagt, hör av mig om det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av juliaalouisee - 30 januari 2012 20:03

FÖLJ MIN NYA BLOGG PÅ JULIAALOUISEE.MYSHOWROOM.SE!!!

Av juliaalouisee - 13 januari 2012 21:57


Eftersom att Mani var så fin och duktig idag så fick han en present på vägen hem från Gävle. Vi svängde in på Ryttis, och jag hittade detta fina Equiline schabrak. Blir nog superfint på honom! Det är guld i passpoalen så det matchar med mitt guldswar...

Av juliaalouisee - 13 januari 2012 21:46


Idag hade jag med mig Mani till Gävle för markarbete på skolan. Var väl lite fjuttigt markarbete kan jag tycka mot för vad jag hade tänkt mig, jag trodde att vi skulle jobba med upphöjda bommar, galoppbommar och liksom ha bommar lite överallt som "st...

Av juliaalouisee - 11 januari 2012 20:48


Lång dag i skolan idag. Jobbade matte hela dagen, suck! Hann dock undan med massa så det var ju skönt att ha lite gjort. Jag och Elin åkte hem med fyra tåget och sen åkte jag till pållen min.   Hannah skulle ju hoppa Mani idag men hon blev sjuk s...

Av juliaalouisee - 10 januari 2012 21:06

Blev lite ändringar på bloggen som ni kanske ser.       Ska väl fixa lite till så får vi se om jag blir nöjd!   Bloggar nog mer imorgon om jag hinner efter att Mani har hoppats.        ...

Presentation


Hej! Julia heter jag och det här är min blogg, här kan du så småningom läsa om mig och allt som händer runtomkring mig.

Jag går på Real gymnasiet i Gävle, där jag pluggar häst. Jag är 17 år och har två hästar.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken hjälm skulle du välja om du fick den gratis?
 GPA Speed air Evolution
 Charles Owen Wellington Classic
 GPA First Lady
 Charles Owen Ayr8

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards