juliaalouisee

Alla inlägg under april 2011

Av juliaalouisee - 21 april 2011 08:30

Nu måste jag ta tag i lite saker! Nu ska jag städa mitt rum, och badrummet och igår städade jag sadelkammaren så nu är det problemet ur världen... Halv elva ska jag till Um och hämta ut nya p-piller, sen ska jag dra till stallet och rida med Jennie.


Igår var jag och shoppade lite med mamma. Jag hittade lite till både mig och hästen, till mig själv blev det en vit tunn kavaj från HM, ny bh från wonderbra, oversize tröja från Vero Moda, nagellackborttagning, jacka och Mani fick ett guld swarovski och en förbygel från Dyon, och ett par transportskydd. Hannah hoppade honom igår så då fick han ha pannbandet och förbygel och han passade super i båda! Snygg hästen.


Kommer kanske bild senare, för nu måste jag städa!!!


    

Av juliaalouisee - 18 april 2011 22:50

    

Av juliaalouisee - 18 april 2011 22:42

 


 

Av juliaalouisee - 18 april 2011 22:01

Idag har jag varit hund vakt. Jennie skulle till Bollnäs så då hade jag hennes hundar Mario och Figaro. Figge är bara 9 veckor så han är ju så otroligt go! Fullt ös medvetslös, och då sover han så att man nästan måste väcka honom för att kolla om han lever. Han är en liten mops valp, jag är helt kär i honom... åh, han är så söt.


Senare på dagen när Jennie hade kommit hem drog vi till stallet, och så mockade jag och fixade och efter det red jag och Hannah på travbanan. Underbart väder och en super start på första dagen på lovet! Hannah mådde bra idag, lite nackspärr och ont i huvudet men annars så.


Det gick ju inte så bra igår när dom skulle starta 125, för Mani tog i för kung och fosterland på första hindret och hoppade så jäkla stort att han hoppade Hannah ur sadeln... Jag hann bara tänka att jäklar vad stort och fint han hoppade idag då, sen ser jag att Hannah bara flyger och sen landar framför honom så att Mani råkar slå till henne i huvudet med en hov. Hon låg kvar bra länge, men pappa och Jon var nästan framme innan hon ens slagit i marken men sjukvårdarna var sega. Jag sprang och tog min häst som var lös.


 Jag vågade inte gå in till henne för att jag trodde hon hade dött, men som tur var det inte så!! Vart rädd där ett tag... Inte alls van vid att se Hannah ramla av, första gången jag såg det tror jag. Hon sitter ju alltid kvar, men nu var hon då verkligen inte berädd på att han skulle hoppa SÅ bra, och när han hoppar så hoppar han alltid med sån kraft så det var inte konstigt att hon flög som en liten vante den här gången. Men som tur var mår hon bra och det är huvudsaken! Mani blev helt knäpp för han hade ju taggat så hemskt på att få hoppa så fick han inte det, haha.   


Hannah och Bambie blev i alla fall kvalade i helgen till Falsterbo, och dom blev även meetingbästa. Grattis!!


  

Mupp Mani <3


 



Av juliaalouisee - 15 april 2011 22:14

Imorgon blir det Horse festival igen, måste följa med Hannah och hålla Bambie medan hon rider Lacki. Annars blir det väl som igår och det känns inte så lockande.

Uppdaterar mer imorgon, efter jag ridit Mani och allt!


Söndag så ska Mani starta 125, så får vi se hur det går. Filmar nog =)
Film när Bambie hoppade 120 igår, hon är rädd för allt och tittig som fan men hoppar ändå. Lite väl mycket ibland    Hannah var jätte missnöjd med sin insats, men hur lätt kan det vara att sitta på den där saken? Haha.



http://www.youtube.com/watch?v=7_28BUDT8AQ


     



Av juliaalouisee - 15 april 2011 21:19

Ja, nu skulle jag uppdatera ja... hehe. Jag är trött som ett as. I torsdags så var det första tävlingen för Hannah och Mani. 110 så var han jättefin och fick ett fint flyt och då blev det en sjätte plats av 88 startande. Han kom lite nära ibland, men det ar första tävlingen så man får ha låga krav och han skötte sig jättebra hela dagen så jag är jättenöjd med honom.



 


I 120 så kom dom först för nära på en oxer på framridningen och han var så trött i värmen så han orkade inte hoppa upp sig så för att han skulle komma över så det blev en liten krasch. Ingen fara eller så men han kändes loj och trött sa Hannah men vi tänkte att vi provar så om han inte orkar så skulle hon utgå. Första hindrena fick han fina språng sen började han bli trött och dragig så då var han i några bommar men det gjorde inget alls. Nu vet vi att han inte orkar två klasser med dom omständigheterna som var den dagen just nu och att han behöver lite mer kondis och styrka. Jätte duktiga var dom ändå!


Det hemska som hände som jag nämde igår var att Bambie, Hannahs femåring, fick panik i lastbilen när Hannah tog ut hennes andra unghäst Lacki. Eller ja, hon fick damp och gungade hela lastbilen och sparkade, men lugade ner sig och då trodde vi att hon hade gett sig.


Så Hannah red och skulle hoppa fram. Efter en stund får bambie världens panik igen och slänger upp frambena på bommen, och kommer inte loss. Hon försökte komma ut bakvägen på lastbilen eller hur man ska säga och om hon hade lyckats hade hon ju antagligen varit död nu.


 Hon hoppade och slog huvudet i taket så det blev bucklor och försökte verkligen komma ut, men då kom en tjej med longerlina så fick vi öppna mellan väggen så då bara flög hon ut ner på rampen. Sen var hon helt lugn, säkert chockad. Gick med henne till vetrinären och hon var inte halt och sen var hon lugn efter det, så det gick bra trots allt, än så länge! Hoppas det förblir så... Lillgumman.


 



Av juliaalouisee - 15 april 2011 21:15

    

Mina första Animo ridbyxor. Jag halvt dog när jag satte på mig dom, sitter perfekt och de var så sköna. Sjukt sköna, alltså dom var mjukare än leggins. Åh, helt kär i dom! Tycker dom är skit snygga, alla deras ridbyxor är så sjukt häftiga. Dock är inte priset lika häftigt! UNDERBARA RIDBYXOR, det säger jag bara...

Av juliaalouisee - 14 april 2011 21:32

Jag orkar inte nu, varit igång sen 04.00 och kom hem nyss från stallet. Har varit en jättebra dag utom några hemska saker som hände men som tur löste sig! Mani kom sexa i 110 av 88 startande och det var sjunde gången Hannah red honom och första gången på tävling, riktigt bra ridet! Mani skötte dig kanon hela dagen, min älskling. Uppdaterat om allt gott och ont imorgon, för nu ska jag sova. Upp imorgon halv sex, sovmorgon!! Haha... Hörs hej!

Presentation


Hej! Julia heter jag och det här är min blogg, här kan du så småningom läsa om mig och allt som händer runtomkring mig.

Jag går på Real gymnasiet i Gävle, där jag pluggar häst. Jag är 17 år och har två hästar.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken hjälm skulle du välja om du fick den gratis?
 GPA Speed air Evolution
 Charles Owen Wellington Classic
 GPA First Lady
 Charles Owen Ayr8

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards