juliaalouisee

Alla inlägg den 12 april 2011

Av juliaalouisee - 12 april 2011 22:14

  

Dagens hiss går till Prestige sadlar. Jag tror det inte finns en prestige sadel som är otroligt ful eller dålig. Ligger bra på de flesta hästar och är underbara att rida i! Jag älskar min Arezzo D, den är så skön. Hannah har en Meredith Limited Edition och Jennie har en en annan Meredith, och dom är lika nöjd. Tummen upp!


Dagens diss går till att HÄRMAS! Gud vad alla härmar andra med alla prylar som kommer ut! Visst är det bra att dom gör ungefär (läs: HELT lika i vissa fall!) samma saker fast till ett billigare pris. Men då kan dom ju passa på att i alla fall försöka få grejerna snygga också? Dock finns det såklart undantag!

Av juliaalouisee - 12 april 2011 21:44

Hmm... Jag funderar lite på att sälja min helt nya Ayr8 hjälm från Charles Owen. Är det värt att ha kvar den eller ska jag sälja? Jag har använt den en gång.

 

    

 

Av juliaalouisee - 12 april 2011 19:31

Nej usch, idag blev det stressigt! Kom hem ungefär vid tretiden och då skjutsade älskling mig direkt till stallet. Hann bara börja mocka så ringde pappa och sa att jag var tvungen att åka med honom hem. Så Mani fick vila idag, men så blir det ibland.

Jag var ändå tvungen att åka hem och plugga, jippie! 


Haha, nörd som jag är så kikade jag runt på hästnet.se. jag tror jag har fyndat igen! HIHI. Jag har det ganska tråkigt.. mja. Jag har ingen aning om varför jag tycker det är roligt, men det är det i alla fall 


Imorgon ska Hannah rida Mani sista gången innan tävlingen på torsdag, hoppas att han känns mjuk och fin. Jag tycker han har varit jättefin länge nu, han gör så mycket framsteg och förbättringar. Det är så roligt! Ska bli roligt och se hur han blir på tävling, dock är man väl inte SUPER PEPP på att gå upp före klockan fem på morgon...


Vi ska åka med Mantovani, Lacki, Bambie, Refräng och Alfons klockan sex från gården till Gävle. Oh my goood. Mani startar 110 klockan kvart över åtta. Jag kommer vara seg kan jag ju säga!


Här är de små trollen som ska med


 


 


Bloppis-annons
Av juliaalouisee - 12 april 2011 12:56

Super snygga ridbyxor som är underbara att rida i, skönt material.

Använda max en gång bägge två, säljes pga för stor strlk.

Kingsland jeansridbyxorna kostade 1899:- i nypris, mitt pris: 1600. Hela och fina då dom inte är använda, likaså John Whitaker byxorna, nypris: 799:- mitt pris: 600:-.

Båda är oskodda. För mer info: 070621440!!


  


Hästar & Ridsport, Säljes - Söderhamn (Gävleborgs län)
Pris:    2 200:-
Telefon:    0706214440
 
Av juliaalouisee - 12 april 2011 09:45

  Grymt snygga grejer från B vertigo! Sålde mina blå JW byxor igår för 500, så nu blev jag sugen på den rosa tjocktröjan längst upp. 599:-

Av juliaalouisee - 12 april 2011 09:23

Åh, min pålle var så underbar igår!

Det blev en tur i skogen med Stina och Sammy, Stina är alltså fodervärd åt han. Det var jättevarmt och solen sken, vi var ute i nästan två timmar och det var helt underbart. Sammy tyckte det var jätteroligt verkade det som, M också.


Vi skrittade från gården när jag mött upp Stina, som har Sammy i ett stall ungefär en km bort. Skrittade hela vägen fram till E-4an där vi travade under och in i skogen, travade förbi tågrälsen och ännu längre in i skogen. Sen tog vi en galopp i lugnt tempo så att Sammy skulle hinna med Mani!   Sammy har ju stått i perioder, och är inte helt i gång så han har inte sån jättebra kondis så vi galopperade inte så länge utan la in trav och långa skrittpauser emellan galopperna. Mani var super mjuk i sidorna, och kändes så fin. Han var helt lugn i trav och galopp, och lyssnade super. Helt underbar alltså!  


 

Av juliaalouisee - 12 april 2011 09:22

 

Presentation


Hej! Julia heter jag och det här är min blogg, här kan du så småningom läsa om mig och allt som händer runtomkring mig.

Jag går på Real gymnasiet i Gävle, där jag pluggar häst. Jag är 17 år och har två hästar.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken hjälm skulle du välja om du fick den gratis?
 GPA Speed air Evolution
 Charles Owen Wellington Classic
 GPA First Lady
 Charles Owen Ayr8

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards