juliaalouisee

Alla inlägg den 5 april 2011

Av juliaalouisee - 5 april 2011 21:15

Mani kändes så fin idag. Super fin i munnen nästan hela passet, fin i formen och gick riktigt snyggt utan att springa på. Han längde på steget men var ändå samlad, härligt när man börjar få tag i honom lite. Han var känslig idag, så skönt!


Började i skritt med skänkelvikning, där lyssnade han jättebra och vart stadig och fin. Fortsatte med det även i trav, och då blev det lite jobbigare att flytta men vi kämpade på. Han flöt riktigt bra vissa stunder, och jag fick en jättebra känsla. Satt ner i traven och det gick faktiskt bra, utan att skumpa så att jag höll på att spy. Hehe... Sen blev det lite galopp på slutet och då lät jag honom öka på lite så att han skulle komma loss. Jobbade på volt i galoppen, och sen låg jag kvar på volt i traven och då blev han jättefin när han fick bli lång och låg.


Jag tyckte passet kändes jättebra, vi gör framsteg och det är så roligt.
Idag blir det markarbete hemma, skönt! Uppdaterar senare...

Av juliaalouisee - 5 april 2011 08:43

Igår blev det en trav tur efter vägen, och sen klättrade vi lite i skogen. Ingen speciellt ansträngade tur då han stod i förrgår. Han var spänd och tittig, testade säkert lite smått också och så var han känslig i munnen och för skänkeln. Dock så är ju det bara positivt! Han kändes fin, kanske en aning explosiv då han var på spänn. Han slappnade av mer när han fick trava.


Idag blir det dressyrträning, och det ska bli jätteroligt. Längtar! Imorgon om jag inte ska till frissan så blir det lite markarbete hemma, kanske blir i alla fall även om jag kommer hem lite sent. Sen vet jag inte riktigt vad veckan har att erbjuda...   


 

Av juliaalouisee - 5 april 2011 08:31

 

Presentation


Hej! Julia heter jag och det här är min blogg, här kan du så småningom läsa om mig och allt som händer runtomkring mig.

Jag går på Real gymnasiet i Gävle, där jag pluggar häst. Jag är 17 år och har två hästar.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken hjälm skulle du välja om du fick den gratis?
 GPA Speed air Evolution
 Charles Owen Wellington Classic
 GPA First Lady
 Charles Owen Ayr8

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards