juliaalouisee

Alla inlägg den 3 april 2011

Av juliaalouisee - 3 april 2011 22:05

   

 


Jag saknar min go ponny, det börjar kännas mer och mer... I love you   

Av juliaalouisee - 3 april 2011 21:36

 

Det här tränset tänkte jag prova på Mani, hoppas det passar. Har smörjt det och försökt att få det mörkare, får se om det mörknar mer.

Fyndade även ett träns och ett helt nytt trefärgat swarovski pannband på hastnet.se, hoppas det kommer till veckan!


Sammy älsklingen  

Det här var i somras, man ser ju att paddningen var samma färg som det läder som är utanpå. Så lite mörkare har det blivit.

Av juliaalouisee - 3 april 2011 19:29

Nu är jag tillbaka igen, har haft fullt upp så har inte haft tid att blogga.


Kan ju berätta lite vad jag har gjort i alla fall...

I torsdags stod klättring på schemat. Jennie red Hassan och jag red Mantovani, vi red en sväng från gården och en liten bit bort så finns det en ganska så brant backe. Vi klättrade ungefär 10 gånger, sen travade vi hästarna en sväng i skogen och sen tillbaka hem. Mantovani skötte sig bra, inte särkilt på eller dryg på något sätt. Han drar på lite ibland men det har blivit en enorm skillnad, så det är jättebra!


På fredagen hade jag praktik, dock så hade det snöat och marken under snön var alldeles hal så vi kunde inte rida den dan då vi bara skulle kunna skritta och det går inte när hästarna får jättelika styltor. Så den dagen gjorde jag hela stallet själv, sen fick jag sluta för dagen. Så började typ halv nio, slutade runt tio-elva. Skönt var det!


Igår hoppade Hannah Mani, hon hoppar/rider honom ungefär en gång i veckan om någon undrar. Hon körde mest gymnastikhoppning, dock så sa hon att om Mani skulle börja anstränga sig och ta i lite så skulle hon behöva hoppa 150 hinder med honom, för han kliver bara över utan att anstränga sig när det är lågt. Han bryr sig inte så mycket när det ligger på 100-120. Han får ju lätt för sig när han är så stor. Roligt tyckte han det var i alla fall, lite smådryg var han men gav med sig och vart fin mot slutet!


Nu i april så ska Hannah starta 110, 120 och 125 på Mani.

Hoppas han sköter sig    

Presentation


Hej! Julia heter jag och det här är min blogg, här kan du så småningom läsa om mig och allt som händer runtomkring mig.

Jag går på Real gymnasiet i Gävle, där jag pluggar häst. Jag är 17 år och har två hästar.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken hjälm skulle du välja om du fick den gratis?
 GPA Speed air Evolution
 Charles Owen Wellington Classic
 GPA First Lady
 Charles Owen Ayr8

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards