juliaalouisee

Alla inlägg den 8 januari 2012

Av juliaalouisee - 8 januari 2012 17:45

Idag var det träning på schemat. Dressyrtränat för Hanna Åslund idag, och hästen var så fin! Hanna var jättenöjd med oss båda, så det var roligt att höra. Jobbade med galoppfattningar och med riktigt lösgörande övningar. Mani var pigg som tusan och busade så fort han fick chansen, så himla söt. 


Han var stark, men kändes jättefin i trav och galopp. Skritten var det väl inge fel på heller men han var lite dragig för att han bara ville springa på.


Idag var en sån där dag då man bara bestämmer sig och så går det skitbra. Verkligen! Förtjänade att han gick bra idag för jag red som bara den, haha.


Han var lite söt varje gång vi red förbi en stor saltsäck som står innanför "portarna", som han gått förbi tusen gånger men idag var den inte att leka med! Bokstavligt talat, han har bitit på den och dragit i den   varje gång vi red förbi skulle han låtsas bli rädd och busade när han fick chansen, sen varje gång i galopp så drog han en reva så fort vi passerat den. 


Han är ju en liten gofis! Men han kändes i varje fall riktigt fin idag och både jag, hästen och tränaren var supernöjda och det är ju det som gör hästlivet roligt. 


Nu kom min älskling, så nu ska vi mysa och bada jaccuzi!   




       




Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Julia heter jag och det här är min blogg, här kan du så småningom läsa om mig och allt som händer runtomkring mig.

Jag går på Real gymnasiet i Gävle, där jag pluggar häst. Jag är 17 år och har två hästar.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken hjälm skulle du välja om du fick den gratis?
 GPA Speed air Evolution
 Charles Owen Wellington Classic
 GPA First Lady
 Charles Owen Ayr8

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards