juliaalouisee

Alla inlägg under augusti 2011

Av juliaalouisee - 23 augusti 2011 22:05

Supermysig KL "kofta", aldrig använd. Strlk M, dock strechig så passar både mindre och större då den anpassar sig. Säljer då jag inte använder den utan att den bara blir liggandes.

800 :-



   

Av juliaalouisee - 23 augusti 2011 21:51

Ingen som är sugen på att köpa? Har ett blått och ett rosa/lila blått i strlk cob. Passar till 17" sadel också, dock för tjockt för mig att ha till min sadel. Båda är i nyskick.


Båda Pessoa schabraken: 700 kr

Ett Pessoa schabrak: 350

Nypris: 599 kr st.


Ev, Frakt betalas av köparen.


   



 
  

 




Av juliaalouisee - 22 augusti 2011 20:14

Åh, mums säger jag bara på den här fleecejackan från Schockemöhle! 799:- går den loss på och det är den värd, bra pris tycker jag. Ser otroligt mysig ut och verkar ha väldigt fin passform. Ett framtida köp kanske?


   

Av juliaalouisee - 21 augusti 2011 18:28

Ute på en tur med min älsklingshäst! Soligt och härligt, blir nog i stallet länge till då vi ska ta in flera ton hö... 

 
Av juliaalouisee - 21 augusti 2011 18:27

Ute på en tur med min älsklingshäst! Soligt och härligt, blir nog i stallet länge till då vi ska ta in flera ton hö... 

 
Av juliaalouisee - 17 augusti 2011 22:33

Idag blev det en sväng på travbanan med Jennie och Hassan. Blev en ganska lugn tur, kanske tre varv i trav och sen tre i galopp. Självklart skritt före och efter också men det är ju en självklarhet. Om man rider på travbanan så är ju liksom slingan en km, och idag var det så varmt så det räckte med det vi gjorde idag. 


Mani kändes fin, lite stel i vänster kanske. Pigg och glad var han som vanligt. Imorgon blir det nog en uteritt, sen får vi se vad som händer på fredag och till helgen.   




   



Av juliaalouisee - 17 augusti 2011 22:27

Världens finaste kille, med världens största hjärta.

I love you  





     




Av juliaalouisee - 17 augusti 2011 21:59

Beställde just de två Kingsland tröjorna från England, så jag hoppas att jag får hem dom inom en snar framtid. Framför allt hoppas jag att jag får dom överhuvudtaget! Längtar, haha... Känns som att det var länge sen jag köpte nå ridkläder.  



 

Igår var det dressyrträning som gällde, och det gick superbra. Mani kändes jättefin, riktigt fin takt i traven och bra tramp, i galoppen kändes han också jättefin. Lite tung blir han imellanåt, men jag är väl inte tillräckligt stark med skänklarna antar jag.


Fick nästan inge kretik för min sits alls, bara en gång tror jag att hon sa att jag skulle räta lite på mig - så det är härligt när jag kämpar med att komma upp och få tillbaka axlarna. Framförallt känner jag att jag blivit mycket mer avslappnad och då är det ju lättare att sitta korrekt!


Mot slutet av de flesta pass så blir Mani lite loj och lite mer tung och då är det lätt att jag kommer framåt lite då jag liksom måste bära honom, och han är gaaanska så tung. Då måste jag bara försöka väcka upp honom och få lite kontakt, försöka få honom uppåt och framåt annars orkar jag inte.


Blev lite flyttningar också, han gör dom klockrent så det är härligt. Dock så har jag märkt att jag kanske skulle kunna behöva något längre sporrar än mina små pytte ponny-sporrar... För ibland bryr han sig inte alls, och man vill ju inte precis behöva banka.


Har ridit honom en gång med Hannahs lite längre sporrar och då fick jag en jäkla reaktion - alltså positivt då. Så ska nog köpa lite längre, för när man använder sporrarna - när det behövs - så är det bra om dom känns lite åtminstonde.  


 

Provade remont på Mani, han gick bra på det och vart riktigt söt i det tycker jag.                         


   
















Presentation


Hej! Julia heter jag och det här är min blogg, här kan du så småningom läsa om mig och allt som händer runtomkring mig.

Jag går på Real gymnasiet i Gävle, där jag pluggar häst. Jag är 17 år och har två hästar.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken hjälm skulle du välja om du fick den gratis?
 GPA Speed air Evolution
 Charles Owen Wellington Classic
 GPA First Lady
 Charles Owen Ayr8

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards